WiFi verbinding lukt niet na terugzetten fabrieksinstellingen modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

showa

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2005
Berichten
127
KPN heeft mijn modem teruggeplaatst naar fabrieksinstellingen.
Vrijwel alles werk weer zoals het hoort.
Alleen lukt het me niet om de app “my solar edge” aan de praatte krijgen om hiermee de opbrengst van mijn zonnepanelen te kunnen bekijken.
Het lukt me niet om een WiFi verbinding te maken tussen de kpn experiabox v10, de solar edge omvormer en de app.
Is er in deze groep misschien iemand welke mij in begrijpelijke taal omweg zou kunnen helpen?
 
is de wifi weer aanwezig.
Zo ja heb je dan het zelfde wachtwoord weer ingesteld voor het wifi gedeelte?
 
Ik heb van kpn een nieuw ssid, met een nieuw wachtwoord en een nieuw wachtwoord voor WiFi gekregen
De andere WiFi verbindingen met iPad en telefoon werken wel weer
 
Laatst bewerkt:
Dan moet je dus in de instellingen van solar edge de nieuwe gegevens zetten.
 
In de my Solaredge app kan ik niets instellen, de app maakt zelf verbinding met de omvormer.
Zou het een optie kunnen zijn wanneer ik in de experiabox de ssid en wachtwoord vervang voor de oude gegevens?
 
Ja, wel praktisch. Of je moet de connectiemodule op de omvormer resetten. Maar misschien heb je nog meer dingen in huis die afhankelijk zijn van je SSID.

Beste advies is je SSID en key te herstellen. En denk er ook over na om een FritzBox te nemen. Die KPN modems zijn best bagger. Vooral met versie 12.
 
Laatst bewerkt:
SSID en wachtwoord in experiabox weer op oude waarde ingesteld, alles werkt weer.
De Solar Edge laat door de gebruiker niet makkelijk de inloggegevens aanpassen.
Zodra de Solar Edge app een verbinding probeert te maken doet hij dat met de door de installateur ingegeven SSID.

Aar maakte nog een opmerking over een overstap naar een Fritzbox, kan dit met kpn en de tv decoder van kpn? Welk model zou ik dan het beste kunnen nemen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan