WiFi-verbinding op smartphone

Status
Niet open voor verdere reacties.

willema

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2005
Dag allemaal,

sinds kort heb ik een smartphone (LG G3).
Meestal lukt het vrij goed om aansluiting te krijgen op het WiFi-netwerk als ik thuis kom.
Soms ook niet.
Als het lukt staat er "Verbonden" naast de naam van mijn WiFi-verbinding in het menu netwerken.
Als het niet lukt staat er "Opgeslagen".
Wat is het verschil tussen "Opgeslagen" en "Verbonden" ?
Als ik in het laatste geval op de Wifi-naam klik, kan ik kiezen tussen "Vergeten" en "Verbinden". Maar keuze voor dat laatste doet niets. En bij "Vergeten" moet ik daarna terug de WEP-sleutel invoeren.
Wat wel helpt, maar nogal omslachtig is, is de telefoon herstarten. Dan heb ik wel meteen verbinding.
Ik vermoed dat het niet aan mijn draadloze modem/router ligt, want andere toestellen (iPad, laptop) blijven de verbinding behouden.
Maar die andere toestellen gaan dan ook niet de deur uit, dus blijven die verbinding constant houden.

Wat zou hier aan de hand kunnen zijn ?

Het verschil tussen "Opgeslagen" en "Verbonden" is dat in het eerste geval de telefoon niet verbonden is op dit moment, maar eerder wel (de telefoon herkent dus het netwerk), in het tweede geval is de telefoon wel verbonden.

En bij "Vergeten" moet ik daarna terug de WEP-sleutel invoeren.

WEP of WPA? Ik hoop het laatste...

Dankjewel tobiastheebe,

WEP of WPA ? Ergens heb ik een code genoteerd met daarnaast WEP2-AES en die code voer ik in. En het werkt, dus zal het wel de juiste code zijn, hoe het kind ook heet :-)

Als een verbinding "Opgeslagen" is, zou die dan normaal als de telefoon weer in de buurt komt automatisch moeten verbinden of moet je dat manueel bevestigen ? Of soms ? En wanneer dan ?
Als meerdere verbindingen als "Opgeslagen" worden gevonden, welke wordt dan automatisch gekozen ? Of kan je met meedere netwerken tegelijk verbonden zijn ?
Allemaal vragen van een smartphone-dummie :-p

Als het om een opgeslagen netwerk gaat, moet de telefoon hier inderdaad automatisch mee verbinden.

Als er meerdere opgeslagen netwerken beechikbaar zijn, wordt met het netwerk met de hoogste signaalsterkte verbonden. Met meerdere netwerken verbonden zijn is niet mogelijk.

Heb ik het goed begrepen dat het niet uitmaakt als je het netwerk vergeet en bij opnieuw verbinden weer het wachtwoord invoert?

Automatisch (zonder wachtwoord) verbinden met mijn thuisnetwerk. Dat is ideaal. En meestal gebeurt dat ook.
Ik vermoed dat je de oplossing voor mijn probleem hierboven hebt beschreven. Het probleem doet zich voor als er keuze is uit meerdere opgeslagen netwerken (waarvan mijn eigen Proximus FON-netwerk).
Zou het kunnen dat, als die even sterk zijn, de telefoon problemen heeft om te kiezen ?
Als ik het nog eens voor heb, ga ik eens beginnen met alle opgeslagen netwerken die ik niet gebruik te "vergeten" tot ik er eentje over houd.

Dat kan inderdaad. De signaalsterkte van netwerken wil nog wel eens variëren, dit is ook afhankelijk van een aantal externe factoren (netwerken van de buren bijvoorbeeld die op hetzelfde kanaal functioneren).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan