Wifi verbinding problemen smartphone

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjurm

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2011
Wij hebben thuis problemen met de WIFi verbinding voor smartphones. Alle smartphones thuis hebben moeite om verbinding te maken met onze router. Het lukt soms wel, maar vaak geeft de smartphone aan: scannen..., verbinding maken...., verbinding verbroken.

Dat herhaalt hij dan telkens. Als de router opnieuw wordt opgestart, dan doet het internet het meteen weer, maar om nou elke keer dat ding aan en uit toe doen, terwijl meerdere mensen gebruik maken van internet.

Eerst dacht ik dat het aan de alcatel smartphone lag, maar nu hebben meerdere telefoons hetzelfde probleem. Dus waarschijnlijk ligt het aan de router en zendt die een onbegrijpelijk signaal uit(?) De router is trouwens een xperiabox van KPN

Heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand een oplossing? Bij voorbaat dank.

Je zou misschien is kunnen kijken of ie verbind en de verbinding houd als je de beveiliging tijdelijk van je netwerk verwijderd of veranderd.
Misschien dat de telefoons niet overweg kunnen met de gekozen beveiliging.
Ik moet ook wel even zeggen dat die KPN modems echte reset modems zijn.
Toen ik die in de tijd had was ik hem ook elke week aan het resetten, omdat me internet traag werd.

Je zou natuurlijk in het laatste geval een router kunnen aanschaffen die wel gewoon werkt voor de smartphones in jullie huis.

Maar ik zou het eerst nog even gaan proberen met deze modem natuurlijk.

En hoe oud is deze experiabox? Het schijnt dat het oude type veel problemen geeft met verbinden van smartphones en tablets.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan