Wifi verbinding valt vaak weg

• Onderwerp starter Onderwerp starter niekj
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

niekj

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2010
De wifi verbinding thuis valt vaak weg. Het netwerk word dan nog wel gevonden, maar verbinding maken lukt niet. Het enige wat dan helpt is het herstarten van de modem. Wat kan hier de oorzaak van zijn? En hoe is dit op te lossen?

Hallo,

Zit je in een andere ruimte(dan kan dit te maken hebben met betonstaal dat in de muren zit, dit geeft een effect als de kooi farradon). Waar staat je modem/router?

De plaats heeft er niets mee te maken, alle apparaten kunnen op dat moment geen verbinding maken via wifi. Ook niet dicht mij de router.

Laatst bewerkt:
gebruik eens een ander kanaal.
niet automatisch zetten maar bijvoorbeeld kanaal 6

Dan is het mss best dat je verbinding maakt met kabel (LAN) om te testen of modem correct werkt , je kan ook contact met je provider om te zien of je signaal tot bij jou thuis komt in perfecte staat.
Als ik zoiets voor heb en er is niks kapot dan begin steeds vanf de basif, maw ik start net alsof ik pas het toestel gekocht heb, ik begin vanaf o ipv van eindeloos te zoeken.

Ik geloof dat ik deze instelling al ooit veranderd heb, toen geen resultaat. Maar ik heb het kanaal weer even veranderd, dus nu even afwachten. Maar ik verwacht niet dat dit het probleem oplost.

Als ik dan een kabel aansluit werkt het netwerk wel gewoon, het heeft dus echt iets met draadloos te maken. Maar ik weet dus niet wat.

mss is je netwerk te veel beveiligd dat je er zelf niet op kan in elk geval als je ontvangst veel groenen blokjes heeft des te beter geen blokjes is er geen ontvangst op het ontvangend toestel in mijn geval is dat een verbinding met een smarttv

Ik denk wat er al genoemd is kanalen, veel apparaten kunnen een bepaalde kanaal storen die kanalen zijn meestal 11,12. Dus als je het veranderd kan het ook weer werken.

De ontvangst is goed, ik zie het netwerk meestal ook nog gewoon. Maar dan kan k geen verbinding maken. Even afwachten of het kanaal veranderen heeft geholpen.

Tot nu toe werkt het nog niet, ik heb de router teruggezet naar fabrieksinstellingen. Hopen dat het netwerk het nu doet.

Ook het terugzetten naar fabrieksinstellingen heeft niet geholpen. Ik denk dat er maar een nieuw netwerk moet komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan