Wifi verbinding valt weg wanneer niet actief (Win7)

Status
Niet open voor verdere reacties.

megamad

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
Hallo,

Ik heb sinds kort een nieuwe laptop met Windows 7. Hierbij treedt het probleem op dat de wifi-verbinding telkens wegvalt als ik even niets online doe. Dan moet ik hem via een probleemoplosser de verbinding laten herstellen en kan ik weer verder.
Ik kan in Win7 niet echt goed terugvinden of dit een instellingskwestie is en hoe ik dat eventueel zou kunnen aanpassen (was tot nog toe nog steeds een XP gebruiker).
Het ligt niet aan het netwerk, want andere apparaten blijven wel verbonden.

Iemand tips?
Alvast bedankt,
Ed

Ga eens naar configuratiescherm>netwerkcentrum>linksboven adapterinstellingen wijzigen>jouw wifi kaartje>rechtermuis erop>eigenschappen>configureren>energiebeheer>vinkje wegnemen bij de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen.

Deze instelling kan ook in energiebeheer uit /aan staan check hier dan de instruktie om het uit te zetten (is over vista maar is in windows 7 hetzelfde):
http://www.websonic.nl/pctips/windowsvista/vista_wifiprobleemwegvallenverbinding.php

Laatst bewerkt:
Ok, ga ik vanmiddag meteen checken als ik thuis ben! Dankje.

Update: Opgelost, bedankt! :)

Laatst bewerkt:
Iets te voorbarig op opgelost gezet. De settings staan allemaal goed (overeenkomstig maikel9's bericht) maar de verbinding blijft de hele tijd wegvallen. Ik ga toch twijfelen of het misschien iets hardwarematigs is...
Anyone?

Kreeg een reminder van de watchdog (coole feature btw!), maar deze issue is verre van resolved. De wifi-verbinding blijft er uit vallen en het lijkt zelfs meer willekeurig te zijn geworden. Het heeft echt niet met Energiebeheer te maken. Ik snap het niet...

indien nog steeds niet opgelost kunnen er meerdere oorzaken zijn, dan zal je even exact moeten aangeven, type laptop, netwerkkaart, windowsversie 7 32of64, router/modem etc.

Is nog niet opgelost helaas. Het gaat om een Asus K93S met een Atheros AR9285 kaart. Windows 7 64 bits en een Linkdsys/Cisco WRT120N wifi router.

Heb zelf hier ook een Asus K53 en router 120N staan, echter zit realtek kaart in.
Het schijnt vaker voor te komen na een windowsupdate dat de driversoftware van netwerkkaart niet meer werkt, voor de Atheros ar9285 is er sprake van een zogenaamde oem driver software. Deze link http://www.windowsonline.nl/windows...artar9285_atheros_doet_niks_meer-t2892.0.html beschrijft hetzelfde probleem.
Zal in ieder geval hele schijf even scannen op eventuele binnengekomen narigheid.

succes

Hoi Bertmailman, beetje late reactie van mij, maar goed...jouw linkje gaat naar een ander probleem met dezelfde kaart. Mijn verbinding valt er telkens uit en moet dan opnieuw handmatig worden gemaakt. Dit is denk ik ook geen kwestie van binnengekomen narigheid, want hij heeft dit gedaan sinds ik hem uit de doos trok en het wifi netwerk heb geconfigureerd. Heb wel de meest recent driver ook geinstalleerd in de hoop dat, maar helaas...
Ik ben vanavond begonnen mijn cd-collectie te rippen en iedere keer als ik van een cd de cddb gegevens heb binnengehaald valt steevast de verbinding eruit...heel vermoeiend...
Iemand nog frisse ideeen? ;) Thanks alvast!

Nog even een toevoeging. Ik kom er net achter dat de verbinding eruit valt op het moment dat ik de cd laat uitwerpen....

Laatst bewerkt:
he megamad

moet inderdaad even terug in de tijd om geheugen op te frissen, probeer wat vaker mijn bijdrage te doen op dit forum vandaar.
in totaal meerdere pc/laptops op router aangesloten, ook nog blackberry en een ipod, dus ben er inmiddels achter dat de router bij mij de boosdoener is aangezien verschillende soorten apparaten en netwerkkaarten. Een schakelaar aan een snoertje maakt me al wantrouwig. Wat ik me kan herinneren had ik wel wat info toen gevonden over de Atheros ar9285, zal morgen nog eens uitgebreid op zoek gaan.

Heb zelf geen ervaring met rippen, download meestal divx/avi die ik rechtstreeks op homecinema kan afspelen, maar dat dan de netwerkverbinding eruit vliegt is een vreemde.
Kan je nog wat meer info verschaffen over router, pc etc.

Om de een of andere duistere reden is het probleem 'vanzelf' opgehouden. Sinds een kleine week verbindt de machine automatisch met m'n wifi-netwerk bij opstarten (wat ie eerst ook weigerde) en blijft de hele sessie verbonden. Ik heb er geen verklaring voor, niks meer veranderd aan laptop, dan wel router, maar zoals het er nu uitziet leg ik me er graag bij neer dat ik dit mysterie nooit zal doorgronden...
Bedankt voor het meedenken overigens...

hahaha, heb ik ook regelmatig en inmiddels geleerd dat niet alles is te verklaren. In ieder geval voor jou weer mee te werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan