Wifi verbinding verbreekt regelmatig

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bacoben

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2006
Mijn internet valt geregeld uit. Soms heb ik er dagen geen last van en dan ineens vijf keer op een avond. Het is geen kwestie van even Wifi uit en weer aan zetten. Als mijn internet uitvalt, komt er onderaan meteen een rood kruis te staan en kan ik geen verbinding meer maken. Ik moet dan eerst de laptop opnieuw opstarten en dan doet hij het weer.

Op de laptop staan er in het logboek van Beheergebeurtenissen regelmatig:
FOUT WLAN-CONFIG 4003
Door WLAN CONFIG is een limiet voor verbinding ontdekt , waarmee Reset/Recocer Adapter wordt uitgevoerd.
Code 8 0x0 0x0

Mijn vraag is dan ook; ligt dit nou aan mijn laptop? of aan mijn Sitcom router,De rest van het huis (laptop + mobieltjes) hebben hier geen last van. En als het aan mijn laptop ligt, is hier iets aan te doen?

Alvast Bedankt

Hoi Bacoben

Gelukkig heb ik nog geen WiFi verbinding's problemen zoals jij ( ff kloppen ! )
kijk even op die pagina heb je tips over betreffende problemen ..

Kijk ff -->> KLIK

Laatst bewerkt:
En wat doe je op Internet op dat moment? Als het downloaden is, dan is dat mogelijk de verklaring... [Vooral Torrent downloads]
Verder is het voor ons handig om te weten:
a. Welke versie Windows heb je?
b. Welk merk + type laptop is het?
c. Welke wifi netwerkadapter heb je? [Nakijken in devmgmt.msc , onder Netwerkadapters.]

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hallo Thijs
Internet alleen maar op me laptop
A = Windows 10
B = HP Laptop
C= Ralink RT3290 802.11.bgn Wifi adapter

Groetjes Ben

Download eens de bovenste driver van deze site en installeer die.
Fake een e-mail adres bij het downloaden, maar vul de rest wel goed in.

Als je tijdens de driver installatie de keuze krijgt, installeer dan niet de verbindingenutility, anders moet ik je ook nog gaan uitleggen hoe die werkt. :P

Tijs.

bestand gedownload en krijg nu map met disk 1
als ik die open krijg ik map met drivers en nog meer bestanden
wat moet ik nu doen

2 mogelijkheden:
a. Je start setup.exe in de Disk1 map
b. Je start devmgmt.msc , je rechtsklikt op de Ralink RT3290 802.11.bgn Wifi adapter, je kiest Stuurprogramma bijwerken, je geeft aan dat de driver lokaal staat en je bladert naar de Disk1 map (laat het vinkje aan staan dat in submappen gezocht moet worden).

Tijs.

Hallo Tijs
bestand gedownload en driver geïnstalleerd kreeg niet de keuze
wat nu veder
gr Baco

Afwachten of de verbinding nu stabieler is dan vóór de driver-installatie.

Tijs.

Gezocht naar stuurprogramma maar kreeg melding er s geen beter of nieuwer stuurprogramma te vinden
gr Baco

Ik zeg toch ook: óf a. óf b.
Na a. levert b. (natuurlijk) op dat er geen nieuwere drivers zijn te vinden, want die heb je met a. al geïnstalleerd.

Tijs.

Hallo Tijs
nog steeds het zelfde probleem , verbinding alweer paar keer verbroken,
Gr Baco

Dat is jammer, maar aan de driver ligt het (dus) niet, dus kunnen we in ieder geval die reden uitsluiten.
Ik heb een vraag: Kijk nog eens naar je startposting. Ik krijg sterk het idee dat je daar onvolledig citeert uit Logboeken.
Is het niet zo dat het, in werkelijkheid, gaat om
Gebeurtenis ID: 4003
Bron: Microsoft-Windows-WLAN-AutoConfig danwel WLAN-AutoConfig (dus zeker niet WLAN-CONFIG, wat jij schreef)?

Wat je eens zou moeten proberen is het herstarten van WLAN-Autoconfig service als je weer problemen hebt:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> services.msc
Ga naar de WLAN AutoConfig service, rechtsklik erop en kies Herstarten of Starten (welke van de 2 maar te kiezen is).

Overigens schijnt (ik geloof dat ik dat in de nieuwsbrief van Helpmij las) binnenkort een update uit te komen voor Windows 10. Misschien worden er ook fouten in W10 mee opgelost.
Gegeven dat die 4003 melding bij verschillende WLAN adapters optreedt onder W10 (zie Google) zonder oplossing zou ik denken dat het probleem ergens in W10 zit, niet in je wifi adapter en/of driver en/of je wifi router.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hallo Tijs
Denk dat je gelijk hebt wat betreft de logboeken .
Maar denk haast dat het niet in de laptop zit ,omdat me werk laptop het zelfde probleem thuis ook heeft .
Draaide voor kort op Windows 8 en ook daar deed het probleem zich voor .
BAco

In ieder geval eens kijken of, als het probleem zich weer voordoet, het genoeg is om de WLAN AutoConfig service te herstarten, want daar hebben we nog geen terugmelding over.

Tijs.

Ook staat er in de Logboek veel de WAARSCHUWING : Door de netwerkinterface Ralink RT3290.802,11.bgn Wifi adapter is gestart met opnieuw instellen , Tijdens het opnieuw instellen van de Hardware wordt de netwerkverbinding heel even onderbroken .
Reden :Het netwerkstuurprogramma heeft verzocht opnieuw te worden ingesteld.
Deze Netwerkinterface is 499 keer opnieuw ingesteld sinds deze voor het laats is geïnstalleerd.

Ik begin langzamerhand aan een hardware probleem te denken.
Bijv. dat de laptop onvoldoende koelt en dus de onderdelen te warm worden.
Theoretisch zou ook de WLAN module kapot kunnen zijn, maar lijkt me (eerlijk gezegd) nogal sterk.

Linksom of rechtsom: Ik zou uitwijken naar een externe USB Wifi adapter en de interne uitschakelen.

Tijs.

Hallo Tijs
Heb onderstaande uitgevoerd: Herstarten van WLAN-Autoconfig service en hem op automatisch gezet ( stond op handmatig opstarten
Vr Baco )

Evt. kun je in het Recovery/Systeemherstel tabblad van de service (dus bij de Eigenschappen van de service, in services.msc) acties aangeven als de service weer stopt, zoals Service opnieuw starten. :D
Natuurlijk doen bij Eerste fout, Tweede fout en Volgende fout.

Tijs.

Heb een Externe-WiFi adapter gekocht en uit geprobeerd maar heb nog steeds de zelfde problemen.
Vgr Baco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan