Wifi verbinding WMP600N [ Windows 8 ] valt steeds weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mauvan

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2008
Hallo forummers.

Ik heb een PCI-kaartje van Linksys, de WMP600N, dual band en die hou ik op mijn desktop op de 5Ghz toegang. Router is een Netgear WNDR3700.

Ik gebruikte deze combi al lange tijd probleemloos op Windows 7, maar nu ik sinds kort Win8 gebruik heb ik constant en random een wegvallende verbinding. Op de taakbalk ziet het geen enkel draadloos netwerk meer.
Ik kan dat oplossen door op 'probleem oplossen' te klikken, of in apparaatbeheer een instelling even te veranderen, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Ik zeg erbij dat ik de Windows-update voor deze driver heb uitgezet, omdat het een bekend probleem is dat dan alleen nog maar de 2,4 ghz-band gevonden wordt. Linksys zelf heeft geen nieuwe driver, maar zegt dat dezelfde driver ook werkt op zowel Win7 als 8.

Heeft iemand een idee in welke richting ik voor een oplossing van dit issue moet zoeken?

Wat dacht je van de windows 7 driver installeren zoals aangegeven wordt door Linksys?

Wat dacht je van de windows 7 driver installeren zoals aangegeven wordt door Linksys?

Sorry, verkeerd geformuleerd. Mijn fout.
Ik bedoelde te zeggen dat ik juíst die win7 driver van Linksys heb geïnstalleerd. En heb ik, preventief, de optionele Windows update voor deze driver verborgen.

Laatst bewerkt:
Probeer anders eventjes de driver toe te voegen via apparaatbeheer -> rechtermuisknop op de device -> Stuurprogramma's bijwerken.
Vervolgens moet u de map selecteren waar de driver bestanden in staan.

Als dit niet werkt moet u

1. De adapter verwijderen van apparaatbeheer.
2. Dan gaat u naar C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository en verwijder alle folders die starten met "netr28" in de folder naam.
3. Restart uw PC.
4. Volg de Windows nieuwe hardware instructies op en lokaliseer de folder waar uw driver in staat.

OF

1. Uitvoeren -> cmd.exe
2. Kopieer en plak (of typ) de volgende opdracht achter de opdrachtprompt en druk op Enter:
netsh int ip reset c:\resetlog.txt
3. Start de computer opnieuw op.

OF

1. Weer uitvoeren -> cmd.exe (of de windows-knop + x en dan command prompt)
2. Typ ipconfig /flushdns en druk op enter.

gr,

Dudwich

Laatst bewerkt:
@dudwich
De stuurprogramma's heb ik (in eerste instantie al) op die manier bijgewerkt. Zo had ik een nieuwere versie van de Linksys-driver dan van de originele CD.
De andere actie (netsh) heb ik nu uitgevoerd en wacht het resultaat even af.

Thx

Niet te geloven. Een minuut nadat ik bovenstaande getypt had, viel mijn draadloos weer uit.
Probleem blijft. :confused:

Zitten de antennes aan de achterkant van de kaart er wel goed in?

Ik weet niet hoe het bij een netgear zit m.b.t. de opties, maar kijk of je deze soortgelijke settings in je router kan aanpassen:

1. Kijk bij Wireless Band (ergens bij de Wireless tab), of het op 5 GHz staat.
2. Switch de Network Mode naar Wireless-N only.
3. Channel Width naar 40MHz only.
4. Default Channel naar 11
5. Selecteer de 802.11g band

Als dit nog niet werkt installeer dan even driver sweeper http://www.guru3d.com/content_page/guru3d_driver_sweeper.html en verwijder de driver.
Vervolgens kan je even proberen om de meest recente XP 64bits driver te installeren.

Laatst bewerkt:
Op de Netgear heb ik 2 SID's. Voor 2,4 GHz en voor de 5 GHz.
De 2,4 zend op kanaal 'automatisch', maar ik gebruik de 5 GHz band bewust vanwege de veel hogere transfer snelheid naar mijn NAS. Als ik op 2,4 zit en er worden gegevens gesynct, wordt mijn computer en muis stroperig traag.
De 5GHz band staat op kanaal 36 (keuze voor 36, 40, 44 of 48. geen Auto).
Channel Width kan ik niet kiezen.

Ik denk dat ik een poosje probeer hoe de 2,4 GHz zich gedraagt.
Ik ben toch bang dat Linksys een driver update voor Win 8 moet maken óf ik moet aan een ander dual band kaartje.

De antennes zitten trouwens goed.
wordt vervolgd (?)

Zo, ik zou het nu ook even niet weten.. :confused:

Heb je nog andere draadloze apparatuur die je gebruikt? Het zou kunnen zijn dat het signaal van de PCI-kaart word verstoord.

Of probeer anders toch de driver van Windows Update? Het kan geen kwaad, aangezien je de driver toch ook gewoon kan verwijderen.
Dit is vanzelfsprekend, maar verwijder wel de andere driver als je dit doet.

Nooit geschoten is altijd mis....

Laatst bewerkt:
Gek, de windows-update is er niet (meer). Ik dacht dat ik die onder de 'verborgen updates' had gezet.
Kennelijk vindt Windows zelf de originele driver beter dan die optionele van de update.

In elk geval biedt overschakelen op de 2,4 GHz ook geen oplossing. Ook dan is er sprake van zomaar uitvallen en dan is er ook geen wifi verbinding meer te zien.

Misschien op zoek naar een nieuwe? Zou een usb-stick variant goed genoeg zijn of toch liever een pci?

Zo, opgelost.
Ik heb de 4 jaar oude WMP600N van Linksys vervangen voor een USB adapter van Netgear, de WNDA3100-v2, met driver-update voor Windows 8. Perfect dingetje en prima bereik.
Alleen de kanttekening dat ik de aansluiting op het verleng USB-kabeltje wat te losjes vind zitten. Sluit niet lekker aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan