Wifi versterken, of andere modum, of?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rasger

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2010
Goeie morgen mede-forumleden

Ik zit met het volgende: Wij hebben internet van ziggo, de desktop is bekabeld aangesloten, verder word via wifi een laptop, een ipad, een appleTV, een ps3 en 2 keer een ipod touch met het netwerk verbonden..
Het zijn best veel apparaten vind ik zelf alhoewel de laptop bijv maar heel weinig gebruikt word, en als de appleTV gebruikt word dan zal de ps3 niet gebruikt worden enz..
Alles werkt perfect, maar eens in de twee weken werkt wifi plots niet meer, (meestal als we een film op de appleTV kijken grrr).. Ik heb met Ziggo gebeld en volgens hun zit er waarschijnlijk iemand bij mij in de buurt met ziggo die dezelfde wifi-frequentie gebruikt. Nu heb ik echter in de modem alle (10) verschillende frequentieniveau's uitgeprobeerd en wifi blijft wegvallen..
Mijn gevoel zegt dat ik teveel apparaten op deze wifi-modem heb aangesloten en dat ik dus een soort versterker nodig heb voor het signaal, of dat de modem die ziggo levert (een Colorado geloof ik) bagger is en ik een modem nodig heb die beter met meerder wifi-connecties kan omgaan..

Wat denken jullie? of toch iets met instellingen?

Ik hoop dat jullie kunnen helpen...

Groet Ger :)

Dit wijst duidelijk op een slechte modem. Technisch gezien kan jouw modem 254 apparaten aan, en als ie dan soms wegvalt duid dit op een slechte modem. Ik zou een nieuwe, betere eisen:thumb:.

de relatie tussen aantal apparaten en signaalsterkte volg ik niet en lijkt mij ook niet juist. Je geeft verder ook aan dat het meestal verkeerd gaat met Apple tv dus modem kan per definitie meerdere apparaten aan. Verder mogen we aannemen dat streaming gezien bandbreedte/snelheid mogelijk moet zijn anders had ziggo dit wel gemeld.
Om de verbindingen in de buurt te bekijken zou je inSSIDer-Installer-2.1.1.13 kunnen downloaden die in beeld brengt welke verbindingen en kanalen in gebruik zijn.

succes er mee

Het verhaal over teveel apparaten zie ik ook niet als oorzaak van de problemen.

Wél kunnen download-programma's de router overbelasten, dus vraag je af of er pc's/laptops zijn die dat doen (vooral Torrent-downloadprogramma's).
Is dat het geval, herstart de router, laat het downloaden eens meerdere weken achterwege en kijk of het probleem dan wegblijft. Indien ja, dan heb je (naar mijn idee) de oorzaak te pakken.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan