wifi versterker of powerline adapter voor mij ..

Status
Niet open voor verdere reacties.

jayson

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2008
beste,

ik heb slechte wifi verbinding tussen mijn pc en mijn router beneden !
De verbinding stoort ook nog eens heel erg door het vele verkeer die hier langs rijd ( woon aan een grote straat ).. rijden er contstant autos langs heb ik helemaal geen verbinding!
een filmpje op youtube kijken is vaak al onmogelijk of ik moet een half uur wachten !
ik game graag online maar dit is al helemaal niet mogelijk met de slechte verbinding .. hij schommelt tussen de 1-2 mbps.. en tijdens het gamen zegt die steeds internet corruption

even snel wat ik heb :
ik heb een linksys wmp 600n adapter in mijn pc en beneden staat een experia box ..
Het grote probleem is dat het enige punt waar in dit pand internet binnen komt beneden in de winkel is ! ik woon daarboven met daartussen gelegen nog een appartement !
dus ik woon eigenlijk op de 3de verdieping dus mijn verbinding moet door 2 vloeren heen de winkel binnen..
een kabel strekken van beneden tot hier vond de eigenaar een niet zo geslaagd plan dus heb geen opties

nu heb ik me een beetje verdiept via google wat een oplossing kan bieden voor mij maar ik kom er eerlijk gezegd niet echt wijs uit !
de ene zegt dat een wifi versterker DE apparaten zijn als je een slechte wifi verbinding hebt .. terwijl een andere vervolgens zegt dat het de wifi verbinding op een grote afstand helemaal niet zo veel helpt en dat de powerline, het apparaat die via het stopcontact gaat veel beter werkt op grote afstand en je verzekerd bent van een goede verbinding !
hierover las ik wel dat de pc word verbonden met kabel maar dat is voor mij geen probleem !
ik snap echter niet hoe dit zou moeten werken want internet gaat niet over onze netstroom zover ik weet ???

zouden jullie mij een beetje in de goede richting kunnen sturen wat voor mij de beste optie zal zijn ? of misschien een gehele andere optie hebben ?
in combi met het drukke verkeer, de grote afstand tot de router en dat ik graag een potje online game ?

bedankt alvast voor de hulp
mvg

Een wifiversterker gebruik je bijv wanneer je in de tuin geen verbinding hebt met je mobiele telefoon of laptop. Hangt je router voor in de kamer dan kun je zo'n ding achter in de kamer in een stopcontact drukken zodat het signaal verder je tuin in komt.

Wil je internet op zolder dan kun je een kabel trekken. Dit is niet altijd mogelijk en het alternatief is dan de kabel te gebruiken die er al ligt: stroom.

Plugje naast de router beneden, kabeltje ertussen. Plugje op zolder naast de (vaste) pc of gameconsole, kabeltje ertussen. Klaar!

Er zijn ook powerlineadapters/homeplugs met wifi aan boord. Die druk je boven in de muur. Het signaal gaat van router->kabel->adapter->stroomdraad->adapter->wifi naar je mobiele apparaat boven en weer terug naar beneden. Deze wifiadapters hebben trouwens ook een aansluiting voor bekabeld...

Zelf geef je al aan dat je wilt gamen. Dat is in mijn geval middels wifi geen oplossing want een wifiadapter voor de Xbox is bijna net zo duur als een powerline adapter. Het verschil zit hem wel nog in snelheid. Wifi is trager dan bekabeld...

Mijn advies: powerline. Dan wel een setje met ingebouwde stekkerdoos zodat je geen aansluiting in de muur kwijt bent. Zelf heb ik deze en ik ben zeer tevreden. Ff googelen voor de laagste prijs...

Hier nog de wifiversie...

overzichtje....

*edit*
Overigens gaat het hardnekkige verhaal dat je geen adapters van verschillende snelheden, merken en types door elkaar kunt gebruiken. Dit klopt echter niet. Ik had ook al een setje (Aldi) van marktplaats gehaald waarvan 1 exemplaar overleden bleek. De prijs van goedkoop zeg maar. Het nog wel werkende exemplaar gebruik ik nu samen met de TP-Link in één netwerk...

Laatst bewerkt:
bedankt voor je snelle reactie !!

de powerline werkt dus wel via de elektrische leidingen in het huis !
wist niet dat dit kon..
maar nog 1 ding even voor de duidelijkheid .. je schreef dit :
.
Er zijn ook powerlineadapters/homeplugs met wifi aan boord. Die druk je boven in de muur. Het signaal gaat van router->kabel->adapter->stroomdraad->adapter->wifi naar je mobiele apparaat boven en weer terug naar beneden

maar je bedoeld toch router-kabel-adapter-stroomdraad-adapter-kabel ? ik hoef toch niet mijn pc te verbinden via een wifi signaal naar de aparter toe in mijn stopcontact ? zo las ik het teminste via jouwn link.
en weet jij misschien ook nog of er problemen gaan opleveren omdat er meerdere groepen lopen door het pand van meterkast tot mijn appartement ?
ik dacht dat we gewoon 1 meterkast hadden voor het gehele gebouw maar bij mij en hieronder in het appartement zijn wel van die kleine kasten gemaakt dat ieder zijn stroom appart kan uitschakelen in het appartement ..

ik zal dus op dezelfde groep moeten zitten dan het stopcontact beneden in de meterkast.. of is dit niet van belang ??
mvg

Met een wifi powerlineadapter heb je boven de keuze tussen wifi of bekabeld. Dat wifi deel is handig voor bijv je smartfoon. Maar daar heb je voor een paar euri ook een internetbundel op...

Jouw situatie met de groepenkast weet ik niet maar hier maakt t niet uit of de adapters op verschillende groepen zitten of niet.

Laatst bewerkt:
Nog wel even een puntje van aandacht: beveiliging...

Uit je verhaal maak ik op dat er 1 winkel en 2 appartementen zitten op 1 (hoofd)groepenkast. In theorie zou het dus zo kunnen zijn dat wanneer jij een netwerkje van 2 adapters aanlegt jou buurman daarin mee kan liften wanneer hij zo gis is om een derde adapter aan te schaffen. Dat kan ik hier tenslotte ook binnen een (hoofd)groepenkast geef ik net aan...

Met de adapters wordt software meegeleverd. In deze software kun je aangeven dat je de boel wilt dichtspijkeren. Je geeft het groepje adapters een naam en je tikt de op de adapter aanwezige beveiligingscode in. Die code is uniek voor elke adapter. Dit voorkomt dat niet-toegestane adapters, zoals die van je buurman, met jouw adapters kunnen communiceren. Je buur kan dan bijv. niet jouw pc benaderen en doorzoeken, mocht je daar gedeelde mappen op hebben staan...

Al met al is de enige crux in het verhaal nog of alles gaat werken binnen je sub-groepenkastverhaal maar mij lijkt t geen probleem. De stroomkabels van jouw appartement zitten ergens op een centraal punt (sub stoppenkast) aan elkaar geknoopt en de netwerkkabel naar de router en dus de daadwerkelijke internetaansluiting staat daar in feite los van... denk ik...:confused:

Laatst bewerkt:
snijworst.. ik wil je bedanken voor alle moeite !
ik heb hetzelfde setje gekocht wat jij hebt en ik moet zeggen ik ben zeer tevreden en voel me dan ook geholpen!
bedankt (Y)
met de meterkast heb ik de gok gewaagd en het werkt gewoon ! gelukkig is al onze moeite niet voor niets geweest !
ik heb er met de handleiding erbij een code opgezet dus hij is ook beveiligd !

mvg jayson en nogmaals bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan