Wifi versterker

Status
Niet open voor verdere reacties.

janh65

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2004
Ik heb thuis wifi op mijn pc, maar af en toe heeft die van die dagen dat de verbinding voortdurend wegvalt.
Dan kan ik opnieuw verbinding maken of de modem resetten, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Mijn pc staat twee kamers verder dan de router.
Is dit te helpen met een wifi versterker?

Op zich een aardige tip van jordi, maar we kunnen helemaal niet beoordelen of die wifi adapter beter werkt dan die je nu al hebt.
Mijn tips:
a. Als je probleem vooral optreedt tijdens 'spitsuur' (tussen 19:30 en 22:30 's avonds) dan zullen de netwerken in de buurt 'de schuldige' zijn. Zie ook b.
b. Installeer op je pc inSSIDer en kijk (tijdens spitsuur / wanneer het probleem optreedt) welke netwerken er in de buurt actief zijn en vindt een kanaalnummer dat niet (of weinig) wordt gebruikt. Stel dat vast in op je wifi router (dus niet op Auto laten staan, mocht dat nu het geval zijn).
[Gegeven dat een herstart van de router "helpt" zou ik vermoeden dat je router, qua kanaalnummer, nu op Auto staat...]
c. Thuisrouters draaien 'dol' van Torrent downloads. Nu noem je daar niets over, maar mocht (op je thuisnetwerk) dat toch gedaan worden, dat eens achterwege laten en kijken of het probleem dan wegblijft. Blijft het dan weg, dan heb je de oorzaak te pakken.
d. Mogelijk helpt een driver-update, maar dan moeten we wel weten welke Windows versie en welke wifi adapter je gebruikt (merk + type).

Tijs.

Ik heb er niet veel last van, maar slechts af en toe, dus niet elke dag, hij staat meestal op drie streepjes.
Ik heb er ook geen last van speciaal tijdens drukte en ik gebruik geen torrent.
Voordat ik allerlei instellingen ga veranderen was mijn vraag of de wifi versterker ook echt versterkt.
Ik plaats een printscreen, ik hoop dat het de goede is, want het zegt mij niks.wifi.jpg

Probeer kanaal 9 of 13. Als je met kanaal 9 en/of 13 een Link Score van groter dan 50 bereikt op jouw wifi netwerk "tijdens spitsuur" zou dat goed genoeg moeten zijn. [Link Score 100 is het maximum; hoe hoger de Links Score, hoe beter de wifi verbinding.]

Verder zie ik dat de ontvangst van andere wifi netwerken beter is dan die van jezelf.
Persoonlijk verwacht ik niet veel van een extender. Ik geef altijd (als het signaal slecht is) de voorkeur aan een powerline oplossing, zodat je je pc bedraad kunt aansluiten, want met een extender houd je "last" van wifi netwerken in de buurt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan