wifi voor ipod hoe stel je in??

Status
Niet open voor verdere reacties.

westsidejeroen

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2012
hoi
ik heb sins vandaag een ipod en ik heb nu iets van itunes netwerk aanstaan. maar ik wil gewone wifi aanzette. ik snap alleen er niks van: wat zijn die beveiligingen: WEP WPA WPA2 enz.
kan iemand mij helpen???

ga naar instellingen>wifi en druk op het wifinetwerk waar je opwilt, daarna kan hij dus het wachtwoord vragen (die WEP, WPA, WPA2 etc) behalve als er geen wachtwoord opzit, als je het wachtwoord niet hebt kun je altijd nog dit programmatje op je pc installeren die op hetzelfde wifi netwerk zit, hiermee zul je het wachtwoord te weten komen

Zijn de soorten beveiliging, wep is standaard, wpa is een betere beveiliging ofzoiets maar als het goed is hoef je alleen het wachtwoord in te voeren en niks met wep of wpa selecteren

o ja hij kan bij mij geen wifi netwerken vinden. er staat alleen maar een knop: anders...
en als ik daar de goede naam en wachtwoord opgeef doet hij het niet

nou toen ik de ipod voor het eerst opstarte kon ik kiezen tussen wifi of itunes netwerk en ik koos voor die itunes

dat was daarvoor toen zei k nee en toen moest ik verbinding met wifi maken of itunes netwerk kiezen (ipod met usb in de computer doen)

dus het werkt niet om hem in de computer te doen? probeer eens de computer uit te zetten en te de ipod te herstarten

@eenpersoon: iOS 5 heeft de iCloud optie om bij nieuwe aanschaf (of na factory reset) te kiezen voor iCloud of USB met iTunes activatie.
bij iCloud moet er inderdaad met een WiFi netwerk verbinding worden gemaakt.

@westsidejeroen: Je router staat op een te hoog WiFi kanaal uit te zenden waardoor de iPod het netwerk niet herkent, of SSID broadcast staat uit.
(SSID is de naam van het draadloze netwerk).
In de router zul je dit kunnen aan( laten )passen.
Ik stel voor om het broadcast channel naar 11 of 7 te verlagen, en het dan nog eens te proberen met verbinden.

Wat betreft WEP en WPA:
WEP staat voor Wired Equivalent Privacy (Privacy gelijkwaardig aan bedraad netwerk) en is een versleuteling van de verbinding zodat niet iedereen kan inloggen op jouw draadloze netwerk.
Een WEP Sleutel mag alleen maar bestaan uit 12 of 24 hexadecimalen (0,1,2,3,4,5,6,7,8,9,A,B,C,D,E,F) en zorgt zo voor een maximale versleuteling van 64 bits of 128bits.
WPA is de verbeterde versie: WiFi Protected Access, en maakt gebruik van 4 verschillende manieren om een wachtwoord te coderen.
Dit kan door een wachtwoord(zin) in te voeren waarbij de sleutel naar hexadecimaal wordt vertaald en zo dus veiliger is dan alleen WEP.

Voor het volledige verhaal kun je op deze WikiPedia pagina's kijken:
WEP
WPA/WPA2

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan