WiFi wachtwoord verloopt na ong 1 maand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lemmy

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2004
Hallo,

Sinds enige tijd heb ik het probleem dat mijn telefoon, laptop e.d. na ongeveer een maand geen verbinding meer krijgt met mijn wifi. Als ik dan inlog op mijn router en het wachtwoord voor het netwerk bevestig door alleen maar op 'save settings' te klikken (ik hoef dus niet een nieuw wachtwoord te kiezen of iets te wijzigen in de router) is de verbinding weer hersteld.

Dit fenomeen doet zich sinds een paar maand 'opeens' voor. Ik kan maar niet achterhalen wat hier de oorzaak van is.

Het betreft een Linksys router, type WRT54GC. Voor de volledigheid: de bekabelde pc houdt gewoon altijd zijn verbinding.

Ik heb al zitten zoeken in de settings van de router, maar zie nergens een optie waardoor dit veroorzaakt kan worden (of verholpen). De settings voor het draadloos netwerk zijn:
Security mode: WPA personal
Encryptie: TKIP
Key renewal: 3600 seconds.

Iemand een idee hoe ik kan voorkomen dat ik met enige regelmaat via de pc op de router moet inloggen om het wachtwoord te bevestigen?

Bij voorbaat dank.

Ga hier eens naar toe. Klik je hebt ondersteuning.
Er is veel te lezen troubleshootings en FAQ. Moet kunnen. Klikje Zoek je type nummer.

Ik vulde in bij leid me

Key renewal 3600 seconds

en je krijgt gelijk de oplossingen.

Laatst bewerkt:
als de optie wordt geboden, zou ik niet TKIP maar AES als encryptie gebruiken. Ik heb (weliswaar in 't verleden) gemerkt dat TKIP met bepaalde computers compatibiliteitsproblemen geeft.
Ik zou ook controleren of er geen recentere firmware update voor jouw linksys beschikbaar is. Vergeet dan wel niet je huidige instellingen te backuppen als je zo'n firmware update uitvoert.

In de faq heb ik niets kunnen vinden wat genoemd probleem beschrijft. De kew renewal stond altijd al op 3600 seconden, dus het lijkt me niet dat een aanpassing daar tot een oplossing leidt. (de key renewal heeft toch ook niets met het wachtwoord voor wifi te maken?)

Ten aanzien van tkip en aes: ook hier geldt dat ik altijd al tkip had, dus lijkt het niet direct logisch dat dit nu opeens het probleem veroorzaakt. Buiten dat, tkip of aes zijn toch encryptyprotocollen en hebben als zodanig toch geen invloed op het al dan niet verlopen van het wachtwoord?

Ik heb zojuist maar een e-mail gestuurd naar Linksys. Wellicht dat er binnenkort een antwoord volgt (dat hoop ik dan maar ;) ).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan