WiFi, wat kiezen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

CrAtOr

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2001
Hallo,

Ik heb nu een ADSL-aansluiting met een Eicon MultiPC modem/router die werkt tot 4 pc's. Nu zou ik graag ook draadloos kunnen werken met mijn laptop.

Wat is de beste manier om dit te doen met als belangrijkste factoren veiligheid, range, prijs, moeilijkheidsgraad, ... ?

Ik denk dat ik voor een router moet gaan, aangezien we nu al met 4 pc's aangesloten zijn, en ik hier nog een paar pc's staan heb die ik graag ook aan het netwerk zou hangen. Er bestaan ook wireless routers met ethernet poorten hé?

Ik heb al een paar foldertjes doorgenomen, maar ik kom prijzen tegen van € 49 tot € 199. Ik vraag me een beetje af waarin het verschil dan ligt.. Is er zoveel verschil tussen die verschillende merken?

Hopelijk kan er me iemand helpen!

Grtz, Tim

Voor het aansluiten van meer bedrade computers zou ik een switch nemen.
je kunt dan ook aan die switch een accespoint hangen voor het draadloos gedeelte.
Wel in de computer die draadloos aangesloeten moet worden een draadloos netwerkkaartje steken.

Kijk maar eens bij www.wifishop.nl

en een switch, die zou ik dan nemen met acht poorten, linksys heeft goede en betaalbare switchen.

puppie zei:
Voor het aansluiten van meer bedrade computers zou ik een switch nemen.
je kunt dan ook aan die switch een accespoint hangen voor het draadloos gedeelte.
Wel in de computer die draadloos aangesloeten moet worden een draadloos netwerkkaartje steken.

Kijk maar eens bij www.wifishop.nl

en een switch, die zou ik dan nemen met acht poorten, linksys heeft goede en betaalbare switchen.

Die switch zal niet werken, want mijn modem/router kan maar 4 pc's aan.

Nu heb ik modem -> hub -> 4 pc's, ik denk dat ik moet gaan naar modem -> hub -> 3 pc's en 1 router.

En de goedkoopste access point op die site is € 56? Als ik al een router + usb dongle kan hebben voor € 40, lijkt me dit ook niet echt interessant? (op voorwaarde dat die router wel degelijk werkt natuurlijk ;))

En waarom zou een switch niet werken.
achter jou router kun je wel 250 pc's hangen.
als jij nu een hub achter jou modem hebt hangen dan krijgen alle vier de computers 1 en hetzelfde ip adres.
Welk merk modem heb jij nu ingebruik en ook graag het type even vermelden.

puppie zei:
En waarom zou een switch niet werken.
achter jou router kun je wel 250 pc's hangen.
als jij nu een hub achter jou modem hebt hangen dan krijgen alle vier de computers 1 en hetzelfde ip adres.
Welk merk modem heb jij nu ingebruik en ook graag het type even vermelden.

Mijn modem is mijn router en mijn router is mijn modem :) Het is een Eicon Diva 2430 Internet Gateway:
"De Diva 2430 Internet Gateway verbindt zowel PC als notebook via de USB- en Ethernet-ports en kan max. 4 gebruikers toegang bieden tot het Internet."

Mijn 4 pc's krijgen via dhcp elk een uniek ip-adres. Maar vanaf de 5e pc (met 2 hubs/switches, zijn D-Link DFE-9050DX: "Dual speed SOHO hub with switch") krijg ik geen ip meer, en ook met fixed ip in dezelfde range krijg ik geen ping-response van pc's noch router.

Dus volgens mij is de enige oplossing nog een router erachter hangen, die voor mijn modem/router als 1 'pc' aanzien wordt, maar die toch nog (4) pc's kan aansluiten.

in die eicon kun je aangeven hoeveel ip adressen je wilt uitgeven.
dan hang je aan 1 poort een 8 poort switch en je kunt er dan zeven extra toestellen op aansluiten.
een router achter een router......dan moet je nog de router functie van de tweede router uitzetten.en dan gebruik je alleen het switch gedeelte maar van die router.
En ja maximaal vier pc'sachter jou eicon dat klopt helemaal omdat er maar vier aansluitingen op zitten.

puppie zei:
in die eicon kun je aangeven hoeveel ip adressen je wilt uitgeven.
dan hang je aan 1 poort een 8 poort switch en je kunt er dan zeven extra toestellen op aansluiten.
een router achter een router......dan moet je nog de router functie van de tweede router uitzetten.en dan gebruik je alleen het switch gedeelte maar van die router.
En ja maximaal vier pc'sachter jou eicon dat klopt helemaal omdat er maar vier aansluitingen op zitten.

Nop. Er zitten 2 aansluitingen op: 1 usb en 1 ethernet. Ik gebruik enkel de ethernet-poort om bovengenoemde D-Link "hub with switch" (deze heeft wél 4 poorten) aan te sluiten. Als ik op die hub nog eens dezelfde hub (met weer 4 poorten) aansluit, kan ik fysisch 7 pc's aansluiten. Alleen begint hij vanaf de 5e te flippen en is het me nog nooit gelukt om met meer dan 4 pc's een werkende netwerkverbinding te krijgen.
Waar haal je trouwens dat je dat kan aangeven hoeveel ip-adressen "je wilt uitgeven"?

Ik dacht ook altijd dat het zou lukken met meer dan 4 pc's, maar blijkbaar is het toch wel zo. Mss firmware-gelimiteerd om een duurdere versie met bv 8 connecties te kunnen verkopen?

heb jij een abbonement van belgacom??

Dan kun je er niet meer dan vier computers aanhangen.
dat is de limiet.

Wat er achter je router hangt, kan toch niemand zien? Je router is voor de buitenwereld toch gewoon 1 pc, en die regelt dan het 'verkeer' tussen je internet-verbinding en je lokaal netwerk?

Of ben ik nu zo mis?

Ik heb trouwens vorige week nog een access point gekocht van D-Link, maar die werkte niet. Ik denk dat ik hem ga omruilen voor een Wireless router, en zien wat ik daarmee kan aanvangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan