Wifi wel, kabel niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

pawan112

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2013
Beste forumlede,

Er is momenteel iets raars aan de hand, ik weet vrijwel zeker dat dit zo weinig voorkomt
Ik heb een wifi usb stick, internet doet t daar en ook tijdens gamen via Steam

Ik heb een PowerLine adapter aangeschaft en ethernet kabel aangesloten, ook op mijn pc
wifi usb stick uit de PC gehaald en mijn internet doet het zo geweldig.

Maar die blije emoties zijn snel verdwenen als ik geen steamspellen meer online kan spelen
In het kort gezegd kan ik dus niet online gamen (niet meer) en ik kan wel gewoon via de browser op internet.

Heel raar maar ik hoop dat iemand een oplossing voor me heeft
want elke game doet het niet bij online via Steam

Groetjes

a. Had je in je draadloze router voorzieningen getroffen voor Steam (zoals portforwarding)? Indien ja, dan moet je niet vergeten dat je bedrade aansluiting een ander ip-adres heeft dan je draadloze, en je dus de portforwarding op dat nieuwe ip-adres moet aanpassen.
b. (Natuurlijk?) vermeld je niet welke powerline adapters je gebruikt en ook niet of daar "beneden" weer een powerline router aan hangt. [Oftewel: Je maakt niet duidelijk hoe 'transparant' die powerline verbinding is!]
Ik zou verwachten dat je bedrade verbinding nu een ip-adres heeft in een heel andere reeks als dat je eerder kreeg met de wifi stick, danwel dat de powerline router eerst 'open' gezet moet worden voor steam (zie, gedeeltelijk, ook a.), danwel dat de powerline router 'transparant' gemaakt moet worden (dus niet meer optreedt als router maar als switch).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bovendien wil je dat ook vragen, hoezo registreer je zich daar bij steam forum niet ?? ( of die gamer.nl forum ) denk dat ze die daar mensen beter of misschien eerder helpen kunnen ..

P.S. Heb jij Steam zeker ? ge-probeert her-installeren ??

Laatst bewerkt:
Nergens krijg ik een goed antwoord/oplossing ook niet op game forums.

Je terugmeldingen geven ook geen enkele informatie waar we verder mee kunnen.
We geven tips/onderzoeksrichtingen en vragen informatie, maar over beiden krijgen we niets concreets terug.

Tijs.

Ik vroeg of de ip adres reeks van je bedrade (powerline) verbinding een andere reeks is dan die van de draadloze.
Verder vroeg ik of je in je 'draadloze periode' voorzieningen had getroffen zoals portforwarding.

Tijs.

Moet ik de router portforwarden of de Modem beneden ?
Ik kan zelf niet op de PowerLine adapter komen, maar wel op router

Dat is dezelfde router die ook het draadloze netwer beschikbaar stelt?
Welk ip adres heeft die router? En welk ip adres heeft je pc/laptop nu?

Tijs.

Dat kan nooit: Je kunt niet 2 apparaten met precies hetzelfde ip-adres hebben, want dan heb je een ip-conflict.
Dus wat bedoel je? Dat het ip-adres van de router in dezelfde reeks ligt als die van je pc/laptop? (bijv. 192.168.0.x , 192.168.1.x , 192.168.2.x etc.)

Tijs.

Ik heb de oplossing gevonden, in mijn anti virus pakket zat de firewall ingesteld op de wifi adapter, deze moest handmatig verzet worden naar de bekabelde internet versie.
Bij deze toch iedereen bedankt voor zijn steun en hulp :)

Graag de vraag nog als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]
Overigens heb je in je mail ook een link om de vraag op opgelost te zetten (dacht ik).

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan