Wifi werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

hollander95

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2012
dag allemaal,ik weet niet of ik het heir mag vragen.Mijn Tablet Arnova 7 G2 heeft altijd op wifi gewerkt,maar nu niet meer,heb van alles geprobeeerd,bij vinken van draadloos geeft fout.

Die vraag mag hier zeker gesteld worden!
Alleen dit is niet helemaal duidelijk: "bij vinken van draadloos geeft fout"
Schakelt "draadloos" helemaal niet in? (wifi symbooltje rechts onder) of krijg je geen verbinding met het gewenste netwerk?

bedankt sorry, bij instellingen en dan draadloos& netwerken staat wi-fi inschakelen en als ik op hem druk,probeert in te schakelen en daarna geeft fout.hij schakelt dus helemaal niet in.

Ik heb laatst ook veel problemen gehad met mijn wifi-netwerk.
Na veel zoekwerk vond ik dat het probleem lag bij de netwerkaanbieder, er was een nieuwe firmware-versie van de modem en ik moest een nieuwe firmware-versie voor de modem instaleren!
Je zou dus eens kunnen kijken wie jouw aanbieder is en welk modem je gebruikt.
Wij gebruiken de Huawei HG655d. Na onderhoudt vd provider werkte wifi-netwerk ook niet meer bij ons. (het netwerk was er ook automatisch uitgegooid in de netwerkinstellingen, deze zou je ook eens kunnen controleren)
Modem resetten kan ook wel eens helpen (alvorens je de firmware zou instaleren).

groeten Pellekaart

Doet het Wifi het wel op andere apparaten, bijv. laptop of smartphone?

hey bedankt voor jullie reacties,ik denk niet dat het aan wifi modem ligt,want laptop en smartphone gsm's werken gewoon op de modem.

Laatst bewerkt:
ok, bij mij lag het dus wel aan het modem.

Op een ander forum kreeg ik nog de volgende tip (mocht het niet aan je modem liggen);
(maar ik weet niet of dat op zo'n tablet wel kan)

Als je deze stappen volgt, zou het normaliter goed moeten komen:
• Airport verwijderen uit je System Prefs (Network)
• Het netwerk zelf verwijderen(Network > advanced).
• Modem resetten, router resetten.
• Herstarten
• Netwerk opnieuw invoeren
• Airport toevoegen
Zorg wel eerst dat je alle benodigde gegevens over je netwerk bij de hand hebt!

bedankt maar heb geen Airport op tablet staan,ik heb hem gereset maar dat heeft ook niet veel geholpen.moet ik misschen een update doen om nieuw firmeware te krijgen?

Dat zou ik idd eerst proberen als ik jou was. Mocht dat niet helpen misschien fabrieksinstellingen resetten in het menu.

fabriekinstelling heb ik al gedaan,2dagen geleden maar niet geholpen,vandaag opnieuw Market 3.4.4 opnieuw geinstalleerd maar ook niet geholpen helaas.

Het gaat om een Arnova Tablet 7 g2 met besturingssysteem Android,bedankt

Ik heb hem bij mijn broer op zijn wifi ook geprobeerd en krijg zelfde meelding,bij inschakelen van wifi Fout.
Android versie 2.3.1
Kernel-Verise 2.6.32.27

Er zijn verder nog (Airport)hulpprogramma's waarmee je kunt zien welk kanaal je zit (wifi) en wat de sterkte is van het signaal etc.

En dat kun je dan via andere apparatuur doen (dat hulpprogramma)

bedankt ik ben geregistreerd op de site van Arnova ,het is nu afwachten wat gaan ze zeggen.
Pellekaart,bedankt maar ligt niet aan wifi thuis.

ik heb ee, berichtje opgestuurd naar arnova maar niks gehoord helaas,ik kreegd een bericht terug je zult van ons horen na 2 tot 3 werkdagen ,het is nu 2weken al en niks gehoord

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan