[wifi] Zwak singaal en wegvallende Verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

janto10

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Hoi , ik heb een wifi router.. die op de slaapkamer staat en mijn pc ernaast ( via lan) maar de 2e pc staat op de begane grond (5-10 mtr ongeveer) en die heeft zwak singaal..en ook wegvallende verbinding...is er iets wat ik hier tegen kan doen? Heb wat reviews gelezen over een Repeater maar die blijkt niet goed te helpen ( of soms helemaal niet) ? ,heb ook al custom firmwares erop gezet en de mw power wa omhoog gekrikt maar hielp ook niet :(

(Specs)

Wrt54g Wifi router

Asus WL-138 pci kaart

Helpt het als je de antenne van je kaart een beetje bijbuigt/neerbuigt?
Wat voor soort vloer(en) zit er tussen, een betonvloer of een houten vloer?

Ik denk zelf dat het aan het zendvermogen van de router ligt, al eens een andere router kunnen proberen?

router

hoi , ik heb de antenne`s wa van richting verandert maar mocht niet baaten..Nee ik heb nog geen andere router gebrobeert..er zitten 2 Betonen vloeren tussen

En hoe lijkt het met DECT stations?
DECT is het draadloze telefoongebruik voor thuis, staat die misschien (te) dicht bij je router?
Heb op een forum gelezen dat dit zeker van invloed is op de kwaliteit van de dataoverdracht/signaalsterkte.
Ook magnetrons werken op ongeveer dezelfde frequentie als de zender van je router, en kan dus ook storing meenemen.

Je ziet, het zijn allemaal alledaagse dingen die weer van invloed zijn op het WIFI gebruik.
Kun je ook een andere frequentie instellen misschien? of een ander kanaal?

dect appz

Hoi , ik heb het basisstat en tels al uit gehad maar dit had geen effect op het singaal..en heb de router dagelijks op een ander ch gezet maar mocht ook niet baten

Laatst bewerkt:
wifi kaart asus wl138

Hoi , Ik ga een ander wlan kaartje kopen..

als ik 1 set high gain antenne`s koop voor me router en een goeie wlan kaart..welke kaart zal ik dan pakken..die van linksys of een andere?

Vraag

En hoe lijkt het met DECT stations?
DECT is het draadloze telefoongebruik voor thuis, staat die misschien (te) dicht bij je router?
Heb op een forum gelezen dat dit zeker van invloed is op de kwaliteit van de dataoverdracht/signaalsterkte.
Ook magnetrons werken op ongeveer dezelfde frequentie als de zender van je router, en kan dus ook storing meenemen.

Je ziet, het zijn allemaal alledaagse dingen die weer van invloed zijn op het WIFI gebruik.
Kun je ook een andere frequentie instellen misschien? of een ander kanaal?

Hoe stel je de frequentie dan in? ik heb namelijk een DECT telefoon dicht bij de router staan die daar echt niet weg kan. een andere frequentie zou voor mij denk ik 'de' oplossing zijn!:D

Graag even naar de datum van een topic kijken. Topics van 2006 zijn al heel lang niet actueel meer en mogen met rust gelaten worden.

Ik sluit deze nu.
slotje.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan