Wifi ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jtvd

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2006
Berichten
108
Hallo
Ik heb thuis een Speedtuoch router multi pc (4st) (geen draasdloos).
Nu heb ik een poort over en wil hier graag een draadloose poort van maken.

Nu heb ik een BELKIN ACCESS POINT WiFi 54G gekocht en deze op de poort aangesloten.
Op mijn laptop heb ikeen usb wifi stick

Alle lampjes van deze branden zoals aangegeven op de belkin maar wat ik ook probeer ik kom er niet op.
Wel ziet mij laptop dat hij aanwezig is maar geen internet.
Die van de buren kan ik wel op komen (maar deze is beveiligd) :eek: en dit was ook niet de uitganspunt van de aanschaf.

Wat doe ik niet goed?

Alvast bedankt, :thumb:

JTvD
 
Hallo
Dank voor de reaktie...

Nee ik heb er niet zo veel aan zover als jij komt met de schermen red ik niet eens
Bij mij staat bij draadloze netwerk een rood kruis door..
Mijn Tpc/Ip staat op automatisch..
Kijk ik dan bij draadlose netwerken dan zie iki we die van de buren en die van mij staan..
Klik ik op de mijne en dan op geavenceerddan zie ik een scherm met 3 keuzes..
-Alle beschikbare netwerken (bij voorkeur toeganspunt)
- Alleen netwerken met toeganspunten ( Vaste netwerken)
- Alleen computer tot computer netwerken (tijdelijke netwer)

ik kan nog aanvinken automatisch verbinden ook al hebben ze niet de voorkeur.
en dan alleen een knopje met sluiten.

en welke ik ook kies het veranderd niet?
Soms krijg ik een melding draadloos netwerk gevonden en dan start er een scherm op met de 2 netwerken (buren en mijn).
Klik ik op die van mij en op de verbinding maken knopje gaat de laptop zoeken.
Vervolgens gebeurd er niets.

Heb je nog een optie wat er fout kan staan..

JtvD
 
Ik heb een paar opties voor je.
Je geeft niet de exacte types modem en accespoint dus ik kan qua instellingen/gegevens er een beetje naast zitten.
Je hebt het over een Speedtouch multi pc modem, ik ga gemakshalve van de 516 uit.
Met de Belkin ga ik gemakshalve van de F5D7130 uit (er is nog een type).

Wat mij opvalt is dat beide apparaten niet onder dezelfde range (bereik) zitten, probeer dit eerst eens recht te zetten.
Je hebt verder een goede internet connectie met de Speedtouch neem ik aan? Dan ligt de Belkin in dit geval dwars.
Heb je de handleiding na gelezen van de Belkin? Dan kun je op blz, 11 lezen hoe je de Belkin correct in kunt stellen.
Doe dat eens zoals beschreven, dus alleen je pc instellen onder ip-adres 192.168.2.200
Op die manier kun je in het accespoint (AP) komen. (zie ook de link die ik hiervoor gaf, sluit wel allen het AP aan op je pc dus niet de modem én het AP)
Probeer nu eens -zodra je in het AP kunt komen- het ip-adres van het AP te verander naar het bereik van je Speedtouch, die ligt als het goed is onder 10.0.0.x om precies te zijn op 10.0.0.138, en zet het ip-adres van je AP op bijvoorbeeld 10.0.0.2 en sla je gegevens op.
Zet nu je instellingen van je pc weer zoals ze eerst stonden (automatisch), op die manier zit alles onder hetzelfde bereik (10.0.0.x)
Lukt het nu?

Speedtouch
Belkin
 
Hallo
Hee bedankt dat je er zo veel tijd in steekt om een vreemde te helpen:thumb:

Het klopt zo een heb ik van Belkin.

Wat ik gedaan heb ik heb mijn draadloze netwerkverbinding op 192.168.2.200 gezet en de sub op 255.255.255.0

Geprobeerd in de brouwser om in de settings te komen zoals je aangaf maar geen contakt van wat ook.
Vervolgens de pc opnieuw opgestart... en nog eens geprobeerd.. maar er gebeurd nog niets.
Door de draadloze netwerkverbonding staat nog steeds een rood kruis...
En wat ik daar na ook doe.. b.v. weer op automatisch zetten.. niets veranderd..

Ik heb zelfs de AP gereset... ook zonder resultaat..

Heb je nog meer opties of kan ik er beter mee stoppen en dat ding terug brengen?:eek:

JTvD
 
Laatst bewerkt:
Wat ik gedaan heb ik heb mijn draadloze netwerkverbinding op 192.168.2.200 gezet en de sub op 255.255.255.0
Heb je dat ook gedaan terwijl het AP direct op de pc was aangesloten?
Dat is eigenlijk wel een vereiste, anders zit de Speedtouch je dwars.
Oficieel moet het namelijk even met een kabel al lukt het in de meeste gevallen ook wel zo jij het nu aangeeft, neem het zekere voor het onzeker even. :)
 
Hallo

Nee weer niet...:confused:
Ik heb m rechtstreeks op de laptop aangesloten.. dit keer.
Ik heb het scherm met de wachtwoord een keer gezien en toen viel hij weg op een of andere manier en kan hem niet weer te voorschijn krijgen.

Ik zie hem trouwens ook niet onder de netwerk alleen mijn router terwijl deze niet meer aangesloten zit.
Ik heb de laptop al een paar keer opnieuw gestart en de AP ook maar niets....

Ik heb onder de router gegevens de 192.168.2.200 ingevuld en 255.255.255.0.
Dan start ik IE op en vul in 192.168.2.254 en dan geeft ie aan: pagina kan niet worden weergegeven.


Ik weet het niet meer ik word er een beetje moe van ben er nu al dagen mee bezig...
en jij trouwens ook...:thumb:

JTvD
 
Ik zie hem trouwens ook niet onder de netwerk alleen mijn router terwijl deze niet meer aangesloten zit.
JTvD
Er is mij iets niet helemaal duidelijk, waar zie je dit precies, in je dos-box met ipconfig?
Ik heb onder de router gegevens de 192.168.2.200 ingevuld en 255.255.255.0.
Dan start ik IE op en vul in 192.168.2.254 en dan geeft ie aan: pagina kan niet worden weergegeven.
En dit snap ik ook niet helemaal.
Bedoel je daar dit venster mee?

netwerkhand3.gif


Als dat zo is heb ik verder geen suggesties meer, dan zou het gewoon moeten werken.
Het kan ook niet de/een firewall zijn die het zaakje tegenhoud?
 
Nee mijn firewall heb ik uitstaan dus die kan het niet wezen...

Als ik met rechts op netwerk druk in configuratiescherm dan zie ik alleen maar de routerverbinding staan..
En als ik de installatiebestand lees dan moet ik mijn bekam wireless netwerk kiezen.. maar deze is er niet..

Vul ik dan de gegevens 192.168.2.200 in het schempje die van de router.. wat jij laat zien en duk op ok en sluiten
Type in in internet exploder in 192.168.2.254 dan kom ik in de wireless instalatie scherm.. tenminste nu 2 keer van alle pogingen.
Als ik hier wat verander door mijn ip van deze wireless op 10.0.0.2 te zetten en op ok te drukken ..dan is het volgende scherm dat hij de pagina niet kan vinden.
Start ik het weer af van het begin kom ik er weer niet in...

JTvD
 
Laatst bewerkt:
Stop maar

Hallo
Stop maar ik ga er van uit dat de Belkin niet goed is ...:mad:
Hee vriendelijk bedankt voor de goede zorg en geduld:thumb: :thumb:

Mogelijk heb je een tip voor mij welke ik beter kan kopen dan deze...
Hij moet dus eingelijk makkelijk ij te stellen zijn en wel op mijn router aan kunnen.
Ik heb de Speedtouch 510 multi pc

Alvast bedankt.

JTvD
 
Ik denk inderdaad dat je gelijk hebt, lijkt mij iets niet in orde met de Belkin.
Was hij nieuw trouwens?

Verder...
Dan denk ik dat je zonder problemen dit AP kunt gebruiken, ik heb er altijd goede ervaringen mee gehad. :)
 
Hallo

En deze Speedtouch 580 WiFi Router ken je deze ook...
Deze is van het zelfde merk en staat te koop op marktplaats en bij m ij in de buurt.

Vriendelijke groet,
JTvD
 
Ik ken'm niet persoonlijk maar met de SpeedTouch zit je ook wel goed dacht ik.
 
En deze dan hiet zitten 4 aanluitingen op voor de pc en daarnaast is hij draadloos.
Kan ik zomaar een totaal andere router gebruiken?
vriendelijke groet,
JTvD

Dit zijn de gegevens van het internet het zegt mij niet zo veel...:
Draadloze router ASUS WL530G
Netwerk
Connectiviteitstechnologie: Draadloos, met bekabeling
Geïntegreerde switch: 4-poorts switch
Gegevensoverdrachtsnelheid: 54 Mbps
Frequentieband: 2.4 GHz
Lijncoderingsindeling: DBPSK, DQPSK, CCK, OFDM
Protocol voor gegevenskoppeling: Ethernet, Fast Ethernet, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g
Spread Sprectum-methode: OFDM, DSSS
Protocol voor overschakelen: Ethernet
Netwerk-/transportprotocol: TCP/IP, PPTP, UDP/IP, NTP, ICMP/IP, PPPoE
Routingprotocol: Statische IP-routing
Protocol voor beheer op afstand: HTTP
Max. bereik binnenshuis: 60 m
Max. bereik buitenshuis: 100 m
Voorzieningen: Firewall-beveiliging, DHCP-ondersteuning, NAT-ondersteuning, Stateful Packet Inspection (SPI)
Conformiteitsnormen: IEEE 802.3, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g
Antenne
Hoeveelheid antennes: 1
Uitbreiding / Aansluiting
Interfaces:
4 x netwerk - Ethernet 10Base-T/100Base-TX - RJ-45
1 x netwerk - Ethernet 10Base-T/100Base-TX - RJ-45 ( WAN )
1 x netwerk - Radio-Ethernet
Diversen
Encryptie-algoritme: 128-bits WEP, 64-bit WEP, TKIP, WPA-PSK
Conformiteitsnormen: UPnP
Stroom
Voeding: Netspanningsadapter - extern
Vereiste netspanning: 120/230 V wisselstroom ( 50/60 Hz )
 
In principe kun je een totaal andere router kopen, let er dan wel op dat het een Annex-A is voor analoge adsl (ik neem aan dat je dat hebt?).
Je kunt voor de zekerheid de handleiding downloaden voor meer informatie, maar ik dacht deze modem/router wel voldoet. (je zou ook nog bij de winkelier kunnen informeren of deze modem/router jouw netwerk ondersteund).
 
Hallo

Ik heb nu een Thomson Speedtoch 570 ...

Ik kan wel in de setup komen als ik deze aan mijn laptop verbind via een kabel.
Maar als ik hem aan mijn eigen router doe heb ik geen internet meer.

Moet ik bij deze ook wat instellen of zo?

JTvD
 
Ik kan wel in de setup komen als ik deze aan mijn laptop verbind via een kabel.
Maar als ik hem aan mijn eigen router doe heb ik geen internet meer.
Deze SpeedTouch heeft toch ook vier poorten? Wat is nu je opstelling dan? De SpeedTouch en dan een router?
Omdat deze SpeedTouch ook een router functie heeft kom je misschien in de problemen.

Het gaat om deze neem ik aan?
 
Ja klopt deze heb ik ..

Ik heb mijn eigen router eerst en dan deze ....

JTvD
 
Ik heb mijn eigen router eerst en dan deze ....
Dan kun je de router achterwege laten en de 570 gebruiken toch? Deze heeft ook een router functie, of heb je de uitvoering zonder vier ethernet poorten?
 
Ja deze heeft een poort voor de telefoon en een voor de internetaansluiting.

Meer niet.:eek:

Is het geen goede dan?

JTvD
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan