Wifi

Status
Niet open voor verdere reacties.

budah

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2005
Hallo,

Ik heb een easynote xs 20 van Packard Bell heb er win xp er nieuw opgezet. Nu zie ik alleen de LAN kaart maar niet de wlan kaart. Internet werkt perfect maar kan met geen mogelijkheid mijn wifi gebruiken. In systeen-hardware staat hij ook niet aangegeven. De wifi aan en uit knop brand ook niet. Met de Fn + F1 toets heb ik ook geen resultaat. Ik denk dat de kaart uit staat omdat ik voor het opnieuw installen van xp misschien de wifi uit heb gezet. Kan iemand mij misschien een goede raad geven om de wifi kaart te activeren ??

alvast bedankt voor het reageren :thumb:

Je moet de driver van de WIFI kaart opnieuw installeren. Dan zal WIFI weer werken.

Hoi Whisper 380,

Alles gedaan zoals jij zei!! Helaas geen wifi ik snap er niks meer van !! de aan en uit knop reageerd niet en nogmaals in systeem/hardware ziet hij de kaart niet. Alle andere drivers staan er ook op. Apparaat functioneerd gewoon naar behoren alleen krijg wifi niet voor elkaar. voorheen ook geen problemen mee gehad.

post eens een screenshot van apparaat beheer.
als je de driver hebt geinstalleerd zou het moeten werken.
maar we kijken verder

screenshot wil niet lukken !!?? maar heb even 2 usb dongels geprobeerd en de ene werkt gewoon en de driver via systee-harware geinstalled, de ander heb ik de driver niet van en laten zoeken en die doet het ook. Dus hij voegt wel netwerkadapters toe. Snap dus niet waarom hij de originele wlan kaart op het moederbord niet ziet.

ga naar start control panel(sorry zit achter englese windows)
en dan meot er iets tussen staan van hardware.
druk daarop en hij gaat zoeken naar hardware.
misschien helpt dit

screenshot: alt+printscreen

ben daar aan het zoeken !! ik zie dat de driver van packard bell een bestand mist nm. RTL8187.sys ga ff kijken of ik wat kan vinden.

Thnx :thumb: heb hem geinstalled maar nu zegt windows: code 10 apparaat kan niet gestart worden. In systeem / hardware ziet hij de wlan kaart maar nu met een geel uitroep teken. Laat ik hem de driver zoeken dan krijg ik het volgende bericht: software is geinstalleerd maar zal waarschijnlijk niet goed werken. code 10 :mad::mad:

je had de driver geinstalleerd?
ga naar c:\driver\wlan daar staat het bestand ook als het goed is probeer die eens

ja driver geinstalleerd, en heb net gedaan wat jij mij vroeg, maar helaas hij zegt gewoon dat er geen betere stuurprogamma is dan het huidige! maarja die werkt niet !!

je kan ook dit proberen:
http://www.realtek.com.tw/downloads...n=5&DownTypeID=3&GetDown=false&Downloads=true
scrol helemaal naar beneden
je ziet dan rechts van het wit dit staan RTL8187B in blauw
download het volgende bestand van 1 van de 3 mirrors
Windows driver auto installation program (support Win2K/WinXP/Vista), Win2K/WinXP/Vista driver ver.1158
unzip en run de setup.

reboot.

en?:thumb:

(dit is de nieuwste driver van 20-11-2009)

Laatst bewerkt:
ik heb mn laptop opengehaald nu blijkt dat de chipset totaal wat anders is het is een realtek 8187 L inplaats van een b vandaar dat de driver niet pakte , nu ff alles er weer opzetten en de juiste driver installen

thnx voor je reacties
:thumb::thumb::thumb:

nee nog niet:( omdat ik mn laptop opengehaald heb en mn hd los gekoppeld heb moet ik nu alles er opnieuw opzetten. omdat ik alles via usb stick moet doen gaat dit heel veel tijd kosten en dat heb ik nu ff niet dus moet alles tussen door. ik hou je op de hoogte maar nogmaals thnx voor de reacties

als je de laptop open hebt gehad en je hd eruit haalt en daarna gewoon alles netjes terug plaatst hoef je windows niet te opnieuw te isntalleren. dus zet hem in elkaar. en opstarten maar

Ja dat dacht ik ook maar NOT dus. Op 1 of andere manier zag hij mn Hd niet meer daarna gaf hij BAD CLUSTERS aan. Na een paar keer opstarten werd mn schijf van 40 gb ineens 500 gb. op zich wel leuk haha . Nu ben ik hem aan het opnieuw installen, heb gelukkig alles klaar liggen dus vanavond als ik thuis kom van werken maak ik het af.

ik heb de laptop weg gebracht naar de lokale pc man deze heeft het gedeeltelijk opgelost wat de oplossing was weet ik niet helaas maar het hele spel doet het weer. bedankt allen voor jullie reacties en geduld.:thumb::thumb::thumb:thumb:

dit topic mag dicht

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan