Wii cd-probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

scvoetbal

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2011
Als ik een CD in mijn wii stop, dan blijft deze halverwege steken en gaat er naar enkele seconden weer uit. Ik kan dus geen CD's in mijn wii krijgen...
Heeft iemand een oplossing?

Mocht je dit probleem niet bij alle cds hebben. kijk dan of er geen krassen op je cd zitten.
mocht dit wel het geval zijn.

dan moet je even op deze site gaan kijken voor reparatie

www.replayyourdisc.nl

Greetz

Mocht je dit probleem niet bij alle cds hebben. kijk dan of er geen krassen op je cd zitten.
mocht dit wel het geval zijn.

dan moet je even op deze site gaan kijken voor reparatie

www.replayyourdisc.nl

Greetz
Dit is het geval bij alle cd's en de site die jij bedoelt is niet voor wii-reparaties maar voor het kras vrij maken van discs.

Hallo

Vermoedelijk slechts een aandrijfriempje die niet meer korrekt op zijn plaats zit .(van geleidingsrol gelopen)

Als je een d.v.d. in de drive doet , wordt deze "ingeslikt" , waarop deze ganse lade zakt.

Ik gok dat deze nu reeds in de laagste stand staat , of ... halverwege , met deze symptomen als gevolg.

Uiteraard dient de wii te worden geopend , en de drive zelf na openen volledig te worden gecontroleerd.

Moeilijk is dit niet , maar een wii drive is een stukje precisiemechaniek.

De eenvoudigste/goedkoopste oplossing is het complete loopwerk te vervangen.

Uiteraard is het goedkoper om de drive te kopen zonder aanstuurelektronika en deze te recupereren van de "defekte"

Op ebay worden regelmatig vervangdrives aangeboden (inclusief gemonteerde laser) zonder aanstuurelektronika.

Er zijn voldoende handleidingen te vinden hoe de drive te vervangen , en hoe de wii te openen.

Peter

Laatst bewerkt:
Bedankt

Bedankt voor jullie hulp allemaal, maar ik heb al een andere oplossing gevonden. Ik heb mijn wii omgebouwd en een harde schijf besteld, zodat ik geen geklooi met cds meer heb...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan