Wii en m'n ouwe TV wil niet lukken...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vortigen

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2002
Berichten
139
Heb ik net lang moeten reizen om een Wii te bemachtigen...krijg ik geen beeld op m'n TV... :(
De TV is een oud bakkie met een search knopje er op die ik dus gebruikt heb om "het kanaal" van de Wii te vinden. Zonder resultaat dus.
Heb alle aansluitingen een aantal keer nagekeken en alles moet goed verbonden zitten.
Heb trouwens alleen scart aansluiting op de TV dus heb het verloopstekkertje wat erbij geleverd werd gebruikt, ik weet niet of dat wat uitmaakt.

Het enige wat ik nu nog weet te verzinnen is nog een keer geld uitgeven voor een nieuwe TV (liever niet want hij doet het verder prima) in de hoop dat de Wii het daar wel op doet.

Iemand een idee wat ik nog anders zou kunnen proberen?
 
Als je Scart gebruikt dan moet je de TV op AV stand zetten en hoef je meestal niet te zoeken.

Kijk eens of er een AV stand op zit op je Afstandsbediening of kijk eens wat er gebeurt als je hem op kanaal 0 zet. Weet niet of je ook een videorecorder hebt maar die sluit je ook aan via Scart. Je moet hem dan op dat kanaal zetten. Bij sommige TV's schakeld te TV vanzelf om en oudere moet je soms handmatig op het kanaal zetten.
 
Dat search knopje is om zenders te zoeken op de vhf en uhf banden. daar vind je de Wii dus niet. je moet kijken of er een knop op zit waarmee je kan schakelen tussen die banden en een extern kanaal (line1 of b.v a/v) waar je dus de Wii op hebt aangesloten. Nu kan het ook nog zo zijn dat je verloopje niet goed is en het signaal niet wordt doorgegeven aan je tv. Probeer het anders eens bij iemand anders op de tv.
 
Het vervelende is dat de afstandbediening al jaren zoek is van die TV....ik denk dat daar zo'n AV knopje op zat.
Ga het inderdaad morgen even op iemand anders zijn TV proberen.
Anders naar universele afstandbediening kijken of een - niet al te duur - nieuw TV'tje :)
 
Het is zeker weten die AV knop die je moet hebben. Een universele AB is niet zo duur meer.. je hebt ze al voor 5 euro bij de kruidvat.
 
Heb net een universele AB gekocht voor 3 Euro maar helaas.... m'n TV reageert niet er op :(
Nou ja, dan maar op marktplaats ff speuren voor een leuke 2ehands toestelletje.
Mocht het daarmee wel lukken dan laat ik het hier wel ff weten.
 
Heb net een universele AB gekocht voor 3 Euro maar helaas.... m'n TV reageert niet er op :(
Nou ja, dan maar op marktplaats ff speuren voor een leuke 2ehands toestelletje.
Mocht het daarmee wel lukken dan laat ik het hier wel ff weten.

Vaak kan je zo'n AB nog instellen op een bepaald TV type. Het zou toch zonde zijn om je TV te moeten vervangen omdat je je afstandsbediening kwijt bent?
 
Vaak kan je zo'n AB nog instellen op een bepaald TV type. Het zou toch zonde zijn om je TV te moeten vervangen omdat je je afstandsbediening kwijt bent?
Dit klopt, bij een universeel ab krijg je een boekje met de type tv's waar hij op werkt... succes
 
Wat misschien nog helpt, ik weet dat ik vroeger bij een ps2 een verlloopstuk gekocht heb die de ps2 rechtsreeks verbond met de antenne, ik weet wel niet of dit ook voor de Wii bestaat...
 
Er zat geen boekje bij of iets dergelijks, alleen de melding dat ie met de meeste Europese TV's zou werken, helaas niet met die van mij. Ik kan verder niks instellen.
Zoals het er nu naar uitziet zal ik een andere TV moeten aanschaffen. Maar dan wel een 2e hands via marktplaats voor een schappelijk bedragje MET AB natuurlijk.

De TV is al zo'n 20 jaar oud denk ik dus opzich is het niet zo erg om naar vervanging te kijken. Misschien gelijk een leuk breedbeeldje ofzo.
 
Er zat geen boekje bij of iets dergelijks, alleen de melding dat ie met de meeste Europese TV's zou werken, helaas niet met die van mij. Ik kan verder niks instellen.
Zoals het er nu naar uitziet zal ik een andere TV moeten aanschaffen. Maar dan wel een 2e hands via marktplaats voor een schappelijk bedragje MET AB natuurlijk.

De TV is al zo'n 20 jaar oud denk ik dus opzich is het niet zo erg om naar vervanging te kijken. Misschien gelijk een leuk breedbeeldje ofzo.
Wat wil je er voor uitgeven.
Je hebt bij de BCC al een nieuwe LCD van Samsung voor 450 E, ik vind dit niet duur maar goed, wat vind jij duur?
 
Ik heb uiteindelijk maar een nieuwe TV gekocht en zit nu heerlijk Wii Sports en Zelda te spelen.
Dus kan ik eigenlijk wel deze vraag de status "opgelost" geven :)
(TV is trouwens een Sony Bravia 32" geworden, lekker groot beeld en superscherp)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan