WII game

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rubdos

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2008
Berichten
145
Voor zij die een WII hebben.

Ik heb een spelletje gemaakt om op de PC te spelen. De bedoeling is om wet de WII (tm) afstandsbediening mannetjes af te schieten. Je hebt 4 munitie. Die kan je herladen met de Z-knop. Schieten met de B-knop.

Vereisten:
  1. WII-mote (de afstandsbediening)
  2. Nunchuk (de knuppel)
  3. Bluetooth op de PC
  4. Een (heel) straffe spot of een array van IR lampjes, en nu ook: 2 theelichtjes (ik gebruikte de spot, geeft IR licht af)
  5. Een snelle PC (XP, Vista en wellicht ook win 7 (eigenlijk 6.1, mja))
  6. .NET Framework 3.5 SP1
  7. Vanaf versie 1.1 DirectX

Installeren:
  1. Open het bestand Setup.exe in het rar file
  2. Open Bluetooth verbindingen
  3. Houd vanaf nu toetsen 1 & 2 op de afstandsbediening ingedrukt
  4. Nieuwe verbinding.
  5. Zoeken (HID device)
  6. Afstandsbediening wordt herkend als "Nintendo RVL-CNT-01"
  7. Maak verbinding (HID device)
  8. Laat 1 & 2 los
  9. Trek Nunchuk uit
  10. Open m'n applicatie
  11. Steek Nunchuk in
  12. Spelen maar, richt je afstandsbediening naar de spot, theelichtjes of IR array
Het zwarte bolletje is de afstandsbediening


Controllers:
  1. B: Schieten
  2. Richten: richten
  3. Z: Herladen

Bugs melden a.u.b.

5 deeltjes zijn niet zo leuk: Volledig of MegaUpload

EDIT: Komt nog bij dat ik 13 ben...
 
Laatst bewerkt:
Ziet er nice uit van wat jij zecht kan enkel niet testen omdat ik die crap niet heb :)
 
Bij mij gaat het, mijn broer speelt vaak op de WII, ben nu een 2D versie aan het maken in XNA, dat werkt sneller, elke 2 milliseconden een timer, dat gaat traag... Even XNA gedownload. Dit is echt leuk! En gemakkelijk. Wie de broncode wil, stuur maar een email:
ruben[dot]de[dot]smet[at]telenet[dot]be (tegen spammers), of gebruik even reflector

Nu even testen op een XP home NL
 
Laatst bewerkt:
€30 in de winkel. Ik ben nl van plan véél meer voor die remote te maken!
Nu een DirectX versie aan het maken, in C# (XNA 3.0), nog wel 2D, maar ik moet het nog leren, hé?
 
Laatst bewerkt:
Pff, nie genoeg geld... kun je eigenlijk ergens online leren hoe je da maakt? Lijkt me namelijk wel tof en misschien het overwegen waart om toch te kopen...)
 
Kan je C#? Dan moet je WiimoteLib overwegen, google even op "Coding for Fun WiimoteLib", een Microsoft programmeur heeft dit gemaakt, veruit de beste (volgens mij). Als je dan nog DirectX kan (of XNA) dan zit je gebakken. Je moet wel bluethoot hebben op de pc!
 
Ik kan geen C# maar wel java en C++ dus ik zal efjes zoeken.
Ik heb een bluethoot stik maar of die goed werkt? Ik weet wel niet of ik metten 30 euro ga geven (aangezien ik (nog) geen C# kan)
Is DirectX geen 3D engine?
 
DirectX is een Graphics Engine. Ik gebruikte vroeger pictureboxes... Versie bijna klaar, word versie 2.0, omdat ik opnieuw ben begonnen :p, als je C++ van Microsoft kan, kan je die libary in C++ ook gebruiken, vermoed ik, namespace is WiimoteLib. Normaal gezien werkt elke bluetooth stick.
 
Nu zo goed kan ik ook niet C++, ik geloof dat ik DirectX al heb geïnstalleerd maar niet snapte hoe je het kan gebruiken (ik heb Visual C++ 2008 expres edition) kan je anders efjes uitleggen via msn ofz? :D
 
desmetruben[at]hotmail[dot]com
Zelf kan ik geen directX, maar wel XNA, gebaseerd op DirectX, de eindgebruiker heeft alleen DX nodig.
Ik zou wel overwegen om C# te gebruiken, omdat dat simpelder is om in combo te gebruiken met XNA
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan