wii laten ombouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dyjomy

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2008
hallo ik heb een wii maar ik wil hem laten ombouwen ik hebn hem pas een dag maar ik mag hem niet softwarer mATIg of met een chip laten ombouwen van me moeder:S:P maar kan het ook op een anderen manier>? ik hoop het wel

mvg dyon:):):):):):):):):thumb:

Daar mag je op helpmij geen vragen over stellen (of op antwoorden). Als je je wii ombouwd, wil je en ga je er illegale software op draaien (want games legaal downloaden voor de wii is niet mogelijk (en als het dat wel is, dan ga je hem er natuurlijk niet voor ombouwen). Maw. als iemand je hier advies geeft, dan zet de persoon in kwestie eigenlijk aan te downloaden. Het staat volgens mij ook niet expliciet in de regels van helpmij dat het niet mag, als je de regels leest op de manier hoe ze bedoeld zijn, dan kom je er achter dat het niet mag. Van daar mijn antwoord.

Of het op een andere manier kan weet ik niet, maar de vraag mag gesteld worden, een wii ombouwen is nl NIET illegaal.
Is ombouwen illegaal?

Om meteen maar even met de deur in huis te vallen: nee, het modificeren van je console is niet illegaal. Het is immers jouw console, je mag er mee doen en laten wat je wilt.

Je mag je console alleen maar ombouwen om 1 reden, om een back-up (kopie) van je zelf gekochte spellen te maken zodat je originele spel niet kapot gaat. Maar het zomaar downloaden van spellen van internet zonder ze zelf gekocht te hebben, dat is illegaal en ook niet aan te raden om te doen, want zo maken de spelontwikkelaars weer minder winst en wordt misschien net het ene spel wat jij graag wil hebben uit de ontwikkeling gehaald omdat het geld op is.

Kassa, een consumentenprogramma op de publieke omroep heeft een aflevering gemaakt over het ombouwen van consoles, wat wel en niet kan. De aflevering is hier te bekijken.

Ook meldde Tweakers.net in een nieuwsbericht ook dat een man (die zelf consoles ombouwde) door een rechter is vrijgesproken van het ombouwen van consoles.
Dit is de link van het artikel: http://core.tweakers.net/nieuws/53985/britse-rechter-modchips-zijn-legaal.html

Alles over het ombouwen, kun je vinden op http://wii-media.nl/

Bedenk wel, dat je zeker moet weten waar je mee bezig bent. Het is allemaal niet zo moeilijk hoor maar goed lezen, en geduld hebben.

Zelf heb ik hem software matig omgebouwd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan