• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

wijzigen in ecxel file verborgen bij houden

Status
Niet open voor verdere reacties.

davylenders123

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2010
Hoi,

Op het werk hebben we verschillende excel files die we dagelijks moeten invullen.
Het gebeurt regelmatig dat er verkeerde wijzigingen gebeuren in de bestanden , en als ik dan vraag aan de persoon waar ik zeker van ben dat hij die wijiging heeft gedaan dan zegt die ik heb dat niet gedaan.

Nu zou ik graag al de wijzigen bijhouden van elke gebruiker.
En dit liefst in een apart verborgen tab blad als dat gaat.

De verschillende excel files bestaan uit 1 tem 35 verschiilende tab bladen .

Hoe kan ik dit het beste oplossen ?
Of is dit niet mogelijk in excel 2003.

Er zijn wel team-oplossingen voor, via een centrale website of opslagplaats. Excel zelf heeft er intern geen oplossing voor. Wat wel kan, is verplicht een nieuwe filenaam forceren of de account van de gebruiker meesaven als je op een domain zit, maar je moet wel bedenken dat als mensen het per se willen je er altijd omheen komt zonder centrale oplossing.

Hoi,

Op het werk hebben we verschillende excel files die we dagelijks moeten invullen.
Het gebeurt regelmatig dat er verkeerde wijzigingen gebeuren in de bestanden , en als ik dan vraag aan de persoon waar ik zeker van ben dat hij die wijiging heeft gedaan dan zegt die ik heb dat niet gedaan.

Nu zou ik graag al de wijzigen bijhouden van elke gebruiker.
En dit liefst in een apart verborgen tab blad als dat gaat.

De verschillende excel files bestaan uit 1 tem 35 verschiilende tab bladen .

Hoe kan ik dit het beste oplossen ?
Of is dit niet mogelijk in excel 2003.

Misschien dit:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Value <> PreviousValue Then
Sheets("log").Cells(65000, 1).End(xlUp).Offset(1, 0).Value = _
Application.UserName & " verandert cel " & Target.Address _
& " in werkblad ' " & Me.Name & " ' van " & " ' " & PreviousValue & " ' " & "naar " & " ' " & Target.Value & " ' " & " op tijdstip " & Time & " en datum " & Date
End If
End Sub
maak een sheet Log en plaats in elk blad bovenstaande code.

Huub
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
PreviousValue = Target.Value
End Sub

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan