Wijzigen lettertype

Status
Niet open voor verdere reacties.

SloegeDurk

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2008
Ik ben al tijden vruchteloos bezig het lettertype te wijzigen van de "standaard" mededelingen, zoals bv de lijst met favorieten, de accounts en berichten in Windows Live Mail, de inhoudsopgave van de diverse mappen etc. De huidige letter is korrelig en slecht leesbaar.

Ik werk met Vista Ultimate en het gaat dus niet via Beeld,Tekengrootte uit de werkbalk en ook niet via Configuratiescherm, Beeldschermresolutie aanpassen.

Het kan niet aan mijn beeldscherm liggen, want datzelfde beeldscherm gekoppeld aan mijn oude PC met Windows XP geeft de problemen niet.

Wie o wie kan mij verder helpen?:evil:

ClearType

Is het een LCD scherm.

Weet niet hoe het met Vista zit, maar XP kent daarvoor ClearType

ClearType inschakelen
ClearType gebruiken voor schermlettertypen: 1. Klik achtereenvolgens op Start, Configuratiescherm, Vormgeving en thema's en Beeldscherm.
2. Klik op Effecten op het tabblad Vormgeving.
3. Schakel het selectievakje Randen van letters vloeiend op het scherm weergeven, en wel als volgt in en klik op ClearType in de lijst.

Ik ben al tijden vruchteloos bezig het lettertype te wijzigen van de "standaard" mededelingen, zoals bv de lijst met favorieten, de accounts en berichten in Windows Live Mail, de inhoudsopgave van de diverse mappen etc. De huidige letter is korrelig en slecht leesbaar.

Ik werk met Vista Ultimate en het gaat dus niet via Beeld,Tekengrootte uit de werkbalk en ook niet via Configuratiescherm, Beeldschermresolutie aanpassen.

Het kan niet aan mijn beeldscherm liggen, want datzelfde beeldscherm gekoppeld aan mijn oude PC met Windows XP geeft de problemen niet.

Wie o wie kan mij verder helpen?:evil:

Eric Daleboudt bedankt! Dit was inderdaad dé oplossing. Het proces loopt in Vista iets anders, maar het steekwoord "ClearType"bood alle aanknopingspunten. Heb het in Help ingevoerd en vervolgens kan een kind de was doen!:thumb:

Graag gedaan

Dat die suffe Vista niet eens ziet dat het een LCD scherm is.

Blijf dus toch maar bij XP.:thumb:

Sloegedurk zit ook met dit vreselijke probleem, maar volgens mij is er meer aan de hand. Vista (die er bij mij net op zit ps met dezelfde klachten als jij hebt korrelig kriebelig) gebruikt standaard Segoe, terwijl XP Tamaha gebruikt.

Maar ik weet niet of dit is aan te passen.......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan