Wijzigen mapnaam in "Documents and settings"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Colombe

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2001
Omdat ik in Outlook Express geen afbeeldingen met bv "é" in de naam kan opnemen (zie hiervoor http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=211276, waarop ik nog geen bruikbare oplossing heb ontvangen) wil ik graag de padnaam van "Mijn Dokumenten" wijzigen. Ik heb een Franse versie waar "Mes Documents" nu een submap van "Propriétaire" is (jawel een "é"). Ik wil in plaats van propriétaire een andere naam geven, maar ik krijg geen toegang om dat te doen.
Is dat mogelijk en zo ja hoe?

Je kunt dit waarschijjnlijk oplossen met het programma tweakUI, een van de powertools op de microsoft site. De link en wat uitleg staat in deze topic.

Helaas, hier kan je wèl de plaats van de mappen onder "Mijn dokumenten" wijzigen maar niet de naam van "eigenaar", althans ik kan het daar niet vinden.
Had ik misschien de naam bij de eerste installatie kunnen wijzigen?

Dat kun je doen in configuratiescherm->gebruikersaccounts-> (account kiezen) -> Naam wijzigen.
Ik neem aan dat dan ook de mapnamen gewijzigd worden.

Of anders toch via TweakUI en verplaatsen naar een tijdelijke map, naam wijzigen, en terugverplaatsen naar oorspronkelijke map?

Ja dat dacht ik ook, maar helaas is dat niet het geval. Na wijzigen van de accountnaam wijzigt de mapnaam niet!
De optie in TweakUI ben ik een beetje huiverig voor; omdat ik de consequenties niet geheel kan overzien.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan