wijzigen persoonlijke gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

ahkleine

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2014
Ik ben bezig een administratiesysteem te maken voor een stichting. Elke medewerker van de stichting kan zich aanmelden in het systeem d.m.v. gebruikersnaam en password. Na bevestigen van deze gegevens wordt het gegeven "naam van de werknemer" opgeslagen in de (Global) variabele "naam". Hierna komt de gebruiker in een gebruikersmenu van waaruit hij/zij de persoonlijke gegevens kan wijzigen. Wat ik wil is dat de gebruiker alleen zijn eigen gegevens kan wijzigen. Wie kan mij helpen met de VBA code om dit te bereiken

Alvast bedankt
Albert Kleine

Ik snap niet hoe de gebruiker in de tabel terecht kan komen waarin hij ook andere records kan muteren. Zou je inderdaad moeten voorkomen, maar dat is toch vrij simpel. Je kunt een formulier met een specifiek record openen door daar op te filteren, of door de Recordset aan te passen. In het eerste geval kun je het filter uitzetten, en dan kun je alsnog bij dandere records, in het andere geval bestaat de Recordset maar uit één record, en kom je dus nooit bij de rest. Ik vermoed dat je de eerste variant gebruikt, gezien de vraag.

Overigens vraag ik me af of ik een constructie zou maken waarin je na inloggen altijd naar een formulier gaat waar je je eigen gegevens kunt wijzigen. Tenzij je elke week opnieuw trouwt en een andere naam aanneemt, of elke maand verhuist, of dagelijks een nieuwe telefoon hebt, lijkt me dat bepaald niet nodig. Een knop op het hoofdformulier die ze zelf aanklikken lijkt mij genoeg.

OctafFish,

Bedankt voor jou reactie. De gebruiker komt na inloggen in een menu terecht van waaruit hij kan kiezen Een van de keuzes is om zijn persoonlijke gegevens te wijzigen, o.a. password. Dit wil ik graag zolaten omdat ik niet elke keer mailtjes wil hebben pom gegevens aan te passen. Vandaar mijn vraag kan iemand mij helpen met een vba code om er voor te zorgen als hij kiest voor het formulier persoonlijke gegevens wijzigen dat het formulier opent met zijn gegevens

Ik begreep uit je vraag dat je dat al geregeld had.
Hierna komt de gebruiker in een gebruikersmenu van waaruit hij/zij de persoonlijke gegevens kan wijzigen. Wat ik wil is dat de gebruiker alleen zijn eigen gegevens kan wijzigen.
Dus dit heb je nog níet voor elkaar? Overigens doe je inderdaad wat ik zou doen: de gebruiker niet gelijk doorsturen, maar met een knop (of een link, dat vertel je niet).
Probeer dan eerst het formulier te openen met een filter. Dat is dan uiteraard op basis van de gebruikersnaam die je opslaat. Als je Access 2010 of hoger gebruikt, zou ik zelf een Tempvar gebruiken, en geen Global Variabele. Die willen namelijk onderweg nog wel eens hun waarde verliezen, en dan werkt je code natuurlijk niet meer. Tweede voordeel van een TempVar is dat je die ook in queries kunt gebruiken. Dat kan met een Variabele sowieso niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan