• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wijzigen textbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

JosEindhoven

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2014
Berichten
431
Is het mogelijk om in bijgevoegd bestand in het formulier "Toevoegen" de textbox Telefoonnummer te vervangen door foto. Deze foto zou uit het bestand C:\Afbeeldingen\Tieners moeten komen.
 

Bijlagen

  • Foto.xls
    889,5 KB · Weergaven: 36
Zoek eens op Image en LoadPicture in het forum.
 
Om een goed antwoord te kunnen geven is het tevens van belang te weten wat de naamgeving van die foto's is en op welk gegeven uit dat formulier deze er bij gezocht moet worden.
 
Halo Edmoor

Daar zijn we weer.

De naam van de foto's is voor en achternaam. bv Guusje ter Hage
Het gegeven uit het formulier waarbij gezocht moet worden is de geboorte datum. Deze is uniek over het algemeen
 
Een geboortedatum is natuurlijk nooit uniek en bij een datum kan een computer niet weten welke naam er bij hoort.
Er moet dus een uniek gegeven, of combinatie van gegevens zijn, om de juiste foto er automatisch bij te kunnen halen.
 
Ook een naam hoeft niet uniek te zijn uiteraard, maar goed.
Je hebt dus een foto als dit: C:\Afbeeldingen\Tieners\Guusje ter Hage.jpg
Klopt dat?
 
Ok. Als ik vanmiddag weer thuis ben zal ik een voorbeeldje voor je maken.
Tenzij iemand me voor is natuurlijk.

PS:
Wel grappig dat in je voorbeeld Guusje Ter Hage bij de tieners hoort met een geboortedatum in 1949 ;)
 
Laatst bewerkt:
De naam is fictief en het zijn eigenlijk de "Tieners van Toen".Wat oudere dames van een zangkoor.
In ieder geval tot zover bedankt voor je moeite en advies.
 
Toch nog even snel wat gedaan voor de menukeuze: Gegevens opvragen
Bekijk bijlage Foto.xls

Plaats ook deze plaatjes in: C:\Afbeeldingen\Tieners
Cor Alt.jpg Guusje Ten Hage.jpg Marriet Bad.jpg Noor Beer.jpg

Dan heb je al een aardig voorbeeld.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan