Wijzigen van bestaande vba-Access-applicatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

johant1957

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2009
Ik zit met het volgende probleem: een access-applicatie draait hier al jaren. Nu mag ik er een mooie schil ombouwen. Ik zit met een vraag: hoe kan ik met een formulier in access een ander access formulier benaderen cq starten, en is het mogelijk om er een soort executable van te maken??

Ik bedoel hiermee dus een andere access-applicatie.
Voorbeeld. Start Form-A, access db A, klik op één van de knoppen, en vervolgens start Form_B van access db B.
Start Form moet dan via een snelkoppeling te openen zijn, zonder dat eerst access moet worden opgestart. Form zorgt voor opening/start van Access. Gevolg is dat er een form open staat, zonder de mogelijkheid om wijzigingen aan te brengen in de forms etc.

Je kunt mt wat moeite nog wel een formulier in een andere db opstarten, maar je start dan toch eerst die andere db eerst op; en dat wil je zo te lezen niet. Ook is het niet mogelijk om een executable te maken van een datbase. Wel kun je een db opsplitsen in een Frontend en een Backend, waarbij in de Backend de tabellen staan, en in de Frontend de formulieren en rapporten. Deze constructie wordt vaak gebruikt om met meerdere personen in één database te werken, en waarbij verschillende gebruikers bijvoorbeeld verschillende formulieren en rapporten nodig hebben.
Als je van de frontend een MDE bestand maakt, kunnen gebruikers er vervolgens niets meer in veranderen.

Thanks voor de oplossing

Je kunt mt wat moeite nog wel een formulier in een andere db opstarten, maar je start dan toch eerst die andere db eerst op; en dat wil je zo te lezen niet. Ook is het niet mogelijk om een executable te maken van een datbase. Wel kun je een db opsplitsen in een Frontend en een Backend, waarbij in de Backend de tabellen staan, en in de Frontend de formulieren en rapporten. Deze constructie wordt vaak gebruikt om met meerdere personen in één database te werken, en waarbij verschillende gebruikers bijvoorbeeld verschillende formulieren en rapporten nodig hebben.
Als je van de frontend een MDE bestand maakt, kunnen gebruikers er vervolgens niets meer in veranderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan