Wijzigen van driveletter naar C:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Confictius

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 okt 2002
Berichten
2.366
Ik heb WinXp opnieuw geinstalleerd op een niet-gepartitioneerde ruimte. WinXp heeft hier de letter F: aan gegeven. Veranderen naar C: via de normale weg is nu niet meer mogelijk.

Wanneer ik met Ghost2003 een image maak en deze later terugzet, verhuist de driveletter dan eigenlijk mee? Ik heb weinig zin om de installatie over te doen..... Of heeft iemand een andere oplossing?
 
Klik rechts op "Deze Computer" , en kies voor beheren.
Ga nu naar schijfbeheer in de linker kolom.
Nu komen in de rechter kolom alle schijven te voorschijn.
Klik nu rechts op de betreffende schijf, en kies voor stationsletter veranderen.
 
Helaas kun je de schijfletter, waar het systeem op staat, niet veranderen, je kunt bij het installeren van xp wel de partitie verwijderen en opnieuw aanmaken ,maar dat heeft het nadeel dat de volgende partitie de vrije eerste schijfletter krijgt toegewezen, en dat is dan de C:, en als je dan de partitie gaat gebruiken voor windows, dan krijgt deze de opvolgende schijfletter die vrij is.
 
Heb t al een keer voor gehad met een pc waarin een kaartlezer zat en xp stond op andere partitie, in dit geval was het I:.
ghost lukt hier niet bij.
wat later had deze persoon na verkeerdelijk gebruik van een usb stikkie de hele mikmak om zeep gekregen, pc deed niks meer en plotsklaps was ineens de partitie I: waar xp opzat als C: herkend waardoor de hele zooi het niet meer deed.
Goeie raad ==> zet je besturing best op C: :)
 
Toch maar opnieuw begonnen.

Tnx voor de reacties
 
Hopelijk ziet de XP windows cd die partitie als de C:, waar je windows op wilt hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan