Wijzigen van kop- en voettekst /header footer in Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

sdevries60

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2012
Ondanks meerdere zoekpogingen en macro's uitproberen, zoek ik nog steeds een oplossing voor mijn Word bestanden.

Wie weet hoe je in meerdere (100+) Word documenten zowel de voettekst als koptekst aan kan passen door een macro/invoegtoepassing/andere oplossing?

Alvast bedankt!

Alles in stappen:

hoe worden al die documenten gevonden / gegroepeerd ? Wat moet er vervangen worden en hoe wordt dat gedetecteerd / uitgedrukt.

Volgens mij moet dit wel te doen zijn, maar de statement is zo generiek dat er moeilijk antwoord op te geven is. Moet alles vervangen worden? meerdere secties per document? alleen een woord? moeten er graphics / velden geplaatst worden etc.

Alles in stappen:

hoe worden al die documenten gevonden / gegroepeerd ? Wat moet er vervangen worden en hoe wordt dat gedetecteerd / uitgedrukt.

Volgens mij moet dit wel te doen zijn, maar de statement is zo generiek dat er moeilijk antwoord op te geven is. Moet alles vervangen worden? meerdere secties per document? alleen een woord? moeten er graphics / velden geplaatst worden etc.

Zoeken of groeperen is om het even, kunnen in ��n map geplaatst worden. Is in deze van minder gewicht.
Elke koptekst en voettekst moet vervangen worden. Om het eenvoudig te houden zijn meerde opties mogelijk:
* Alle kop en voettekst kan worden verwijderd (in kan dit vervolgens op andere wijze wel weer corrigeren)
* In de voettekst wordt een adres vervangen en een rekeningnummer.
* In de koptekst wordt een plaatje vervangen.

Hierbij is optie 1 afdoende. Optie 2 zou als secundaire optie voldoende zijn, met een bonus van optie 3 erbij.

Begin eens met die nodeloze quoot weg te halen (de tekst van wampier staat er voor iedereen vlekkeloos leesbaar boven, dus waarom maak je er een quoot van?), en doe er eens wat voorbeeld documenten bij. Op zich is het niet zo moeilijk om met behulp van het DIR commando een map met bestanden uit te lezen, en die stuk voor stuk te openen, te bewerken en weer op te slaan. Maar je snapt dat niemand staat te popelen om een batch voorbeeldbestanden te maken. Lijkt mij typisch een klus voor de vragensteller, die daar tenslotte alle belang bij heeft.
En graag dit bericht niet quooten :)

Begin eens met die nodeloze quoot weg te halen (de tekst van wampier staat er voor iedereen vlekkeloos leesbaar boven, dus waarom maak je er een quoot van?), en doe er eens wat voorbeeld documenten bij. Op zich is het niet zo moeilijk om met behulp van het DIR commando een map met bestanden uit te lezen, en die stuk voor stuk te openen, te bewerken en weer op te slaan. Maar je snapt dat niemand staat te popelen om een batch voorbeeldbestanden te maken. Lijkt mij typisch een klus voor de vragensteller, die daar tenslotte alle belang bij heeft.
En graag dit bericht niet quooten :)

Ik maak er een quote van omdat dit direct eronder staat. Maar als jij blij wordt van geen quotes, dan wil ik een volgende keer voor jou best mijn quote weghalen:p.
Het gaat niet om het een voor een openen, het gaat om bijvoorbeeld een macro die een reeks van bestanden met dezelfde header en footer kan wijzigen. Heb meerdere codes gevonden, maar deze lijken allemaal niet werkzaam. Voorbeeld documenten zijn niet mogelijk, het betreft zakelijke bestanden.

Is lezen echt zo moeilijk? Quooten doe je alleen als je een deel van een vorig bericht wilt aanhalen. Complete berichten herhalen is volslagen nodeloos en nutteloos, en worden doorgaans ook door de moderator verwijderd als die er achter komt. En als een helper je vraagt om vooral niet te quooten, en het eerste wat je doet is... quooten, dan begin ik te twijfelen aan de verstandelijke vermogens. Nogmaals: haal die nutteloze quoots zo snel mogelijk weg.
Tot die tijd krijg je van mij in iedere geval geen hulp.

Laatst bewerkt:
Is lezen echt zo moeilijk? Quooten doe je alleen als je een deel van een vorig bericht wilt aanhalen. Complete berichten herhalen is volslagen nodeloos en nutteloos, en worden doorgaans ook door de moderator verwijderd als die er achter komt. En als een helper je vraagt om vooral niet te quooten, en het eerste wat je doet is... quooten, dan begin ik te twijfelen aan de verstandelijke vermogens. Nogmaals: haal die nutteloze quoots zo snel mogelijk weg.
Tot die tijd krijg je van mij in iedere geval geen hulp.

Je eis betitelen als een vraag is wel een tamelijk understatement en je mening opdrukken als een feit is wat anders dan je mening geven. Sociale vaardigheden zijn ook niet voor iedereen weggelegd, maar ik ben blij dat je je roeping hebt gevonden in computers. Ik wordt automatisch uitgelogd, waarmee erna alleen de quote functie zichtbaar is, niet de antwoord functie, om daarmee een antwoord te geven op je vraag. Dus bedankt voor je hulpaanbod, maar het is inmiddels opgelost.

Er is geen antwoord functie, maar wel een tekstvak <Snel reageren>. Dus er is geen enkele noodzaak tot het compleet citeren van berichten. Ik hoop voor je dat nog iemand reageert, want zolang die quoots er blijven staan zal ik het niet zijn.
Wat voor jou jammer is, want ik heb uiteraard wel een oplossing...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan