Wijzigen van services

Status
Niet open voor verdere reacties.

Helpmij7

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2010
Hoi,

Mijn BITS wekt niet.
nu heb ik er 1 aangemaakt, maar deze werkt niet.
ik heb hem vergeleken met een andere machine waar het wel werkt.
Nu vraag ik mij af hoe ik deze gegevens gewijzigd krijg.

de foute BITS :

SERVICE_NAME: bits
TYPE : 10 WIN32_OWN_PROCESS
STATE : 1 STOPPED
WIN32_EXIT_CODE : 2 (0x2)
SERVICE_EXIT_CODE : 0 (0x0)
CHECKPOINT : 0x0
WAIT_HINT : 0x0

de werkende is

TYPE : 20 WIN32_SHARE_PROCESS
STATE: 4 RUNNING
<STOPPABLE, NOT_PAUSABLE>

Vraag hoe kan ik deze wijzigen in de foute machine?

Bij voorbaat dank

Zit er al avonden aan.

Helpmij7

Hoi,
heb je iets aan dit artikel?
To repair a corrupted BITS configuration
1.Open a Command Prompt window (runas administrator)

2.Type:

Sc config bits binpath=”%systemroot%\system32\svchost.exe –k netsvcs“ Sc config bits depend = RpcSs EventSystem

Sc config bits start=delayed-auto

Sc config bits type=interact

Sc config bits error=normal

Sc config bits obj=LocalSystem

Sc privs bits privileges=SeCreateGlobalPrivilege/SeImpersonatePrivilege/SeTcbPrivilege/SeAssignPrimaryTokenPrivilege/SeIncreateQuotaPrivilege

Sc sidtype bits type= unrestricted

Sc failure bits reset= 86400 actions=restart/60000/restart/120000

3.Stop and restart BITS.
Bron: TechNet

Laatst bewerkt:
De bits services draait nu wel,
alleen update doet het nog steeds niet.

Wat betreft de updatefunctie:
  1. Start->Uitvoeren->CMD->Ctrl+Shift+Enter>
  2. regsvr32 wintrust.dll <ENTER
  3. regsvr32 wuaueng.dll <ENTER
  4. Je gaat naar de map C:Windows\SoftwareDistribution toe Je geeft deze map – tijdelijk – een andere naam, waarna je nogmaals probeert om Windows Vista te updaten
  5. Start ->Uitvoeren->Ctrl+Shift+Enter>Services.msc. Kijk of de service Windows Update is geactiveerd
  6. Kijk ook naar de service Windows Modules Installer Deze service moet zijn geactiveerd, want anders heeft Windows Update problemen met het downloaden van de benodigde updates
  7. Kijk mee bij het updateproces. Soms wordt nl. om het accepteren v/d licentievoorwaarde gevraagd

8. Heeft bovenstaande methode niet geholpen of gebruik je liever een automatische procedure? Voor het resetten van Windows Update kan ook gebruik worden gemaakt van een door de helpdesk van Microsoft beschikbaar gestelde reparatietool (download: wufixvista11.zip
    Uitvoeren met administratorrechten door met rechts op het uitgepakte CMD-bestand en te kiezen voor Als administrator uitvoeren.
    Controleer na het runnen van de tool gelijk even handmatig via Windows Update op nieuwe updates om er zeker van te zijn dat Windows Update nu wèl goed functioneert.
  9. Tot slot is er ook nog de reparatietool System Update Readiness voor Windows Vista (download: http://support.microsoft.com/kb/947821/). Deze tool is ontwikkeld voor het corrigeren van specifieke inconsistenties die tot gevolg hebben dat de installatie van updates en andere software niet werkt (het gaat om de foutcodes 0x80070002, 0x8007000D, 0x800F081F, 0x80073712, 0x800736CC, 0x800705B9, 0x80070246, 0x8007370D, 0x8007370B, 0x8007370A, 0x80070057, 0x800B0100, 0x80092003, 0x800B0101 en 0x8007371B).
    Normaal gesproken wordt de tool automatisch als update aangeboden zodra een van genoemde inconsistenties voordoet, maar System Update Readiness kan zo nodig ook als standalone-pakket via de website van Microsoft worden gedownload.
    Neem er wel even de tijd voor, het kan namelijk erg lang duren voordat de reparatietool zijn werk heeft afgerond!
Succes.

Bedankt,

Maar ik heb deze update gedaan, installeerd zich wel
reboot
Maar nog steedas geen installatie van de updates
Geeft wel aan dat er 75 updates zijn
vraagt om door te gaan
en dan blijft hij op één of andere wijze niet verder te komen
De taskmanager geeft op een gegeven moment ook geen activiteit meer, dan de idle.
Dan loopt ook de groenen blak niet meer van li -naar re

Strange.

nieuwe installatie is oplossing

Heb maar de stoute schoenen aangetrokken en opnieuw geinstalleerd

hartelijk dank voor alle hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan