Wijziging in naam variabele automatisch doorvoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

hellboy01

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2006
Hi, weten jullie of er een instelling is waarmee je een naamsverandering van een variabele over je hele programma automatisch kan doorvoeren?

Dan moet je buiten de procedure declareren in een standaard module.

ok, dus even voor mijn begrip. Als ik alle Dimmen die nu bovenin de formulieren makro's staan overzet naar een module "Variabelen" en die verander, dan pakt die de rest van de benamingen in de subs automatisch mee?

Je moet ze Public maken.
Public j as long.

ok, dus even voor mijn begrip. Als ik alle Dimmen die nu bovenin de formulieren makro's staan overzet naar een module "Variabelen" en die verander, dan pakt die de rest van de benamingen in de subs automatisch mee?
Wat je vraagt komt niet echt overeen met de antwoorden. Nee, luidt volgens mij het antwoord op je vraag. Sowieso is het handiger als je dezelfde variabelenaam steeds opnieuw gebruikt om die naam dan Public te declareren. Waar je dat doet maakt dan niet zoveel uit; ik gebruik daar ook vaak een aparte module voor, voor het gemak. Dat vervangt echter niet automatisch de namen die je eerder hebt gebruikt. Dat kan alleen door Zoeken en Vervangen te gebruiken.

Iets anders is het gebruik van je variabelen. Als je ze steeds opnieuw declareert in een procedure beginnen ze in die procedure altijd leeg; ze zijn immers net aangemaakt. Als je variabelen apart als Public declareert, houden ze hun waarde vast. En als je daar niet goed mee omgaat, kun je voor aardige verrassingen komen te staan. Het is dan bijna altijd nodig om de variabelen (daar waar dat nodig is uiteraard) leeg te maken als je ze gebruikt. Simpel voorbeeldje daarvan: als je een public Teller hebt die je steeds met 1 verhoogt in een lus, en je gebruikt dezelfde Teller in een andere procedure, dan begint hij niet op 0, maar op de waarde die hij al had.

Zoals ik de vraag lees.
Je wit een variabele over het gehele programma (werkbladen, formulieren) die je ergens gaat wijzigen.

Als je de variabel Public maakt, is de variabele in het hele programma te gebruiken.
Ga je de variabele in een procedure wijzigen, geldt de gewijzigde variabele weer voor elk module.

Laatst bewerkt:
ok dus het is beter de structuur zo te houden en de namen via zoek en vervang aan te passen , had ik ook al aan gedacht maar staat me vaag bij van VB6 dat ik dat wel automatisch kon veranderen.
Ok bedankt we gaan het proberen. Bedankt voor de tips.
Oh HSV ik ben nog aan het nadenken over jouw suggestive van spaties. ik heb ooit zo iets gedaan bij een productbenaming moest iets van 10000 namen een bedrijfscode voor komen te staan ik had toen wat met left$ gedaan dacht ik. ofzo.

@HSV: Wat lees jij hier anders dan dat TS de naam van de variabele door zijn hele project wil veranderen?
Hi, weten jullie of er een instelling is waarmee je een naamsverandering van een variabele over je hele programma automatisch kan doorvoeren?

Ingehaald door de tijd :).

De naam op zich zal inderdaad niet veranderen, maar een gegeven die in eerste instantie aan de variabele hangt kan je toch wijzigen.
Als ik fout ben verneem ik het wel.

Volgens mij ontkent niemand dat, ik in ieder geval niet :D.

Wellicht zoekt TS een nieuwe hobby :)

Oh HSV ik ben nog aan het nadenken over jouw suggestive van spaties.
Dat van die spaties was niet mijn idee in je andere vraag hoor. ;)

Vergeet niet op de vraag van @snb te reageren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan