Wijziging in textfile monitoren

Status
Niet open voor verdere reacties.

bruindav1

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2003
Omdat op ons netwerk (ivm beveiliging) geen chattools als MSN zijn toegestaan, maar chatten met mijn buitenlandse collega's soms wel handig is, probeer ik met behulp van Excel en VBA een chattool te maken.

De conversatie sla ik op in een textfile. Ik ben al zover dat wanneer ik met meer personen chat, de conversatie in de textfile terecht komt. Elke keer als iemand de Send button in drukt, wordt zijn text toegevoegd en worden de laatste 10 regels uit de conversatie in een textbox getoond.

Nu wil ik echter dat die textbox ook geupdate wordt, bijv elke 5 seconden, wanneer ik zelf niet op Send druk. Elke 5 seconden wil ik dus dat VBA voor mij kijkt of de textfle is aangepast. Deze actie mag echter niet voorkomen dat mijn user dialoog niet meer werkt omdat er continue een macro staat te draaien.

Hoe kan ik dat het beste regelen met VBA ? :rolleyes:

Gebruik Access en het wordt een stuk eenvoudiger!
Je tekst file is dan een tabel en je kan erg veel mensen mee laten doen.
Iedereen schrijft weg in dezelfde database dus iedereen ziet wat de ander schrijft. Maak een form met een timer en je schermpje wordt automatisch geupdate.

Leuk idee!

HTH:D

Als je geen Access wil gebruiken en bij txt bestanden wil blijven moet je even het programmaatje "tail.exe" zoeken (zit o.a. in het Windows 2003 Resource Kit)

Daarmee kun je de wijzigingen laten zien in een command prompt

Gebruik de methode

Code:
Application.OnTime

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan