wijziging naam partitie

Status
Niet open voor verdere reacties.

J.Elissen

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2004
Berichten
312
Hallo,
Mijn p.c. is verdeeld in 2 partities.
Bij het opstarten kan ik uit beide partities kiezen. Ze hebben dan beiden een andere naam. Hoe kan ik de naam die er dan staat wijzigen?
vr. gr. John
 
Als je alleen de naam wilt veranderen kun je dat gewoon met een rechtse klik in de verkenner doen.

Schijfletters:
De C kun je niet van partitieletter veranderen.
De drive letter van de 2e partitie kun je binnen schijfbeheer veranderen.
 
Als je alleen de naam wilt veranderen kun je dat gewoon met een rechtse klik in de verkenner doen.

Schijfletters:
De C kun je niet van partitieletter veranderen.
De drive letter van de 2e partitie kun je binnen schijfbeheer veranderen.

Als ik naar mijn computer ga en met de rechtermuisknop klik kan ik inderdaad de naam wijzigen. Daar heet C Systeem en D data. Ik bedoel echter de naam van D in het opstartscherm: Daar heeft D een andere naam (schoon laten) en daar wil ik de naam graag wijzigen.
 
Opstartscherm? Daarmee bedoel je precies?

Als ik de p.c. aanzet, komt er eerst een scherm waar ik kan kiezen of ik naar C of D wil gaan.
Daar staat achter C ( XP) en achter D staat ( schoon laten) en daar wil ik de naam wijzigen.
 
Als je nu de naam wil veranderen moet je met kladblok de boot.ini openen (staat op C ) Daar verander je de naam.
 
Als je nu de naam wil veranderen moet je met kladblok de boot.ini openen (staat op C ) Daar verander je de naam.

Dat is gelukt. Hartstikke bedankt!!
Nu nog in het weekend het grote werk: Linux installeren.

groet,
John.
 
Succes!

Ik weet niets van Linux dus misschien schrijf ik hierna grote onzin:

zorg voor een goede backup van AL je persoonlijke data, want met een beetje pech heb je na de installatie van Linux helemaal niets meer (= de pc dood) en rest een format van álle schijven / partities. Wellicht sla je jezelf voor je kop als je dan geen backup hebt van je data.
 
Succes!

Ik weet niets van Linux dus misschien schrijf ik hierna grote onzin:

zorg voor een goede backup van AL je persoonlijke data, want met een beetje pech heb je na de installatie van Linux helemaal niets meer (= de pc dood) en rest een format van álle schijven / partities. Wellicht sla je jezelf voor je kop als je dan geen backup hebt van je data.

Hallo,
Ik heb een externe harde schijf waarop ik alles op sla. En ik wil de map Mijn Documenten vóóraf ook nog Kopieren naar die schijf. Is dat voldoende?
Wel bedankt voor de goede raad. Ik moet er niet aan denken dat ik alles kwijt ben.
 
Da's een goed plan (de map mijn documenten backuppen) maar vraag jezelf af of je mogelijk progjes ooit hebt geconfigureerd om de data élders op te slaan. Dan zal je die mappen dus ook mee moeten kopieren.
Niet onbelangrijk is ook Outlook Express of Outlook. Daarvan worden de bestanden NIET in mijn documenten bewaard. Ik heb helaas even geen XP voorhanden (werk zelf met Vista) en weet zo gauw uit mijn hoofd niet waar OE of Outlook zijn data opslaat.

Het is iets van:
C:\users\jouw naam\ local....... \microsoft\outlook
 
Da's een goed plan (de map mijn documenten backuppen) maar vraag jezelf af of je mogelijk progjes ooit hebt geconfigureerd om de data élders op te slaan. Dan zal je die mappen dus ook mee moeten kopieren.
Niet onbelangrijk is ook Outlook Express of Outlook. Daarvan worden de bestanden NIET in mijn documenten bewaard. Ik heb helaas even geen XP voorhanden (werk zelf met Vista) en weet zo gauw uit mijn hoofd niet waar OE of Outlook zijn data opslaat.

Het is iets van:
C:\users\jouw naam\ local....... \microsoft\outlook

Oké Bedankt!
 
Voor Outlook volstaat het om het bestand outlook.pst (en de eventueel indezelfde map staande (archive.pst) te backuppen. Eenmaal in de nieuwe installatie teruggeplaatst, heb je álle mails, mapjes etc. etc. inc. natuurlijk de contactpersonen weer terug. Die zitten allemaal in de .pst.

In de nieuwe OIutlook overschrijf je dan de nieuwe (kleine) .pst met je (qua omvang grote) backup van de .pst
 
Voor Outlook volstaat het om het bestand outlook.pst (en de eventueel indezelfde map staande (archive.pst) te backuppen. Eenmaal in de nieuwe installatie teruggeplaatst, heb je álle mails, mapjes etc. etc. inc. natuurlijk de contactpersonen weer terug. Die zitten allemaal in de .pst.

In de nieuwe OIutlook overschrijf je dan de nieuwe (kleine) .pst met je (qua omvang grote) backup van de .pst

Ik heb de 2 bestanden gekopiëerd.
Hoe moet je dit overschrijven?
 
Da's niet nodig als de installatie van Linux goed is gegaan en je systeem werkt zowel onder Windows alsmede onder Linux.
Die kopie van Outlook bestanden is / was alleen maar nodig als er wat mis was gegaan en je zou je Windows schijf(partitie) hebben moeten formatteren en opnieuw hebben moeten voorzien van Winsdows en Outlook.
In dát geval zou je die veilig gestelde .pst (van Outlook) moeten kopiëren naar de nieuwe Outlook. Die nieuwe Outlook zou namelijk een vrij klein .pst bestand hebben dat je dan had moeten overschrijven met je gekopieerde .pst.
Mocht het ooit nodig zijn, dan niet vergeten Outlook gesloten te hebben bij de terugplaats actie.
 
Da's niet nodig als de installatie van Linux goed is gegaan en je systeem werkt zowel onder Windows alsmede onder Linux.
Die kopie van Outlook bestanden is / was alleen maar nodig als er wat mis was gegaan en je zou je Windows schijf(partitie) hebben moeten formatteren en opnieuw hebben moeten voorzien van Winsdows en Outlook.
In dát geval zou je die veilig gestelde .pst (van Outlook) moeten kopiëren naar de nieuwe Outlook. Die nieuwe Outlook zou namelijk een vrij klein .pst bestand hebben dat je dan had moeten overschrijven met je gekopieerde .pst.
Mocht het ooit nodig zijn, dan niet vergeten Outlook gesloten te hebben bij de terugplaats actie.

Duidelijk, bedankt!
 
Lees het topic nog eens door, je bent d'r al geweest....................
 
Lees het topic nog eens door, je bent d'r al geweest....................

Klopt, maar wanneer ik nu het kladblok open, kan ik boot.ini niet vinden. Ik klik op openen en dan moet ik boot.ini vinden, maar dat lukt niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan