Wijzigingsdatum bijhouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frith

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2000
Hey allemaal,

Sinds Zeer lange tijd weer terug op het forum... inlog werkte zelfs nog...
Loop tegen een probleem aan in excel, VB. Overal gezocht naar een oplossing, maar nog niet gevonden. Wellicht dat iemand kan helpen.

Wat wil ik :
Een sheet met daarin een overzicht van medewerkers en een aantal uren per project
( rijen = medewerkers // kolommen = projecten)

Graag wil ik nu PER regel de wijzigingsdatum bijhouden. Dus zodra ik een aantal uren heb aangepast voor een medewerkers en project, wil ik dat die datum op die regel aangepast wordt.

Als ik gebruik maak van NOW() // NU() , dan wordt die gewijzigd als het docuement geopend wordt... maar het mag alleen wijzigen als een bepaalde range wordt aangeklikt / gewijzigd wordt.

Iemand een suggestie??????

Yo, bedankt voor je snelle antwoord!

Zit er alweer een tijd mee te *****n, maar heb te weinig kennis van vb merk ik al wel weer :-(

Kan iemand die voor mij zo wijzigen dat het werkt? Ik krijg steeds foutopsporing

A1 | B | C | D
Naam | Gewijzigde datum | Project A | Project B
-----------------------------------------------------------------------------
Piet | =now() | 5 | 2
Klaas | | 7 | 9
Jan | | 2 | 0

Samengevat, als je dus iets wijzigd in de range C3: D6 wil je dat de cell in kolom B op dezelfde hoogte aangepast wordt in de huidige tijd

Ben benieuwd... probeer ondertussen gewoon door...

Laatst bewerkt:
hierbij het excel bestand...

Wil je zoals David het bedoelde een overzicht van de datums van wijziging, in een opmerking. (dus zichtbaar als je met de muis over het rode driehoekje beweegt). Zijn code zet een opmerking in elk van de cellen van C2:D4 als die gewijzigd wordt.

Zoals jij het wil is het iets anders: geen opmerkingen nl. en de datum in een aparte kolom. Welk van de 2 wil je?

Inderdaad, ik wil graag de tweede.

Wijzigingen hoeven niet bijgehouden te worden, enkel de laatste datum. En die datum dan in een cel, niet als comment. Heb geprobeerde de data van jouw link aan te passen, maar niet correct :confused:

Dit is alvast de optie zonder opmerkingen.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Column < 3 Or Target.Column > 5 Then Exit Sub
    If Target.Row = 1 Then Exit Sub
    MsgBox Target.Column & Target.Row
    Range("B" & Target.Row).Value = Date
End Sub

De versie mét opmerkingen laat toe om elke wijziging bij te houden. Hier heb je enkel de laatste wijziging.

Wigi

Helemaal super!!!

Werkt precies zoals ik het wil... heb er weer een hoop bijgeleerd.

Dank je voor je tijd!
groet,
Frido

( ps, ben nu bezig je site aan het door spitten ;-) _

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan