• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wijziingen bijhouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

LauravT

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2012
Berichten
156
Hallo,..

In een bestand dat door meerdere personen gebruikt wordt moeten de wijzigingen bijgehouden worden in een blad.
Ik ben bekend met de functie die Excel al aanbied mbt wijzigingen bijhouden,.. echter is het niet de bedoeling dat het bestand gedeeld wordt!

Ik heb onderstaande code al (gejat),.. alleen de oude/oorspronkelijke waarde krijg ik niet voor elkaar. Can someone help me?!

Private Sub Workbook_SheetChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range)
On Error Resume Next
Application.EnableEvents = False
With Sheets(1).Range("A65536").End(xlUp)
.Offset(1, 0).Value = Application.UserName
.Offset(1, 1).Value = Sh.Name
.Offset(1, 2).Value = Target.Address
.Offset(1, 3).Value = Date
.Offset(1, 4).Value = Time
'.Offset(1, 5).Value = PreviousValue
.Offset(1, 6).Value = Target.Value
End With
Application.EnableEvents = True
End Sub
 
Ik heb een logbestand, maar het is met een inlog user, of met een logbestand.txt dat weggeschreven wordt ergens in een map, maar dat TXT bestand kan je niet beveilgen.
 
Wat ik zelf altijd gebruik om wijzigingen te arceren is deze macro:

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Excel.Range)

Range("E" & Target.Row).Interior.ColorIndex = 35

End Sub

Natuurlijk kan je dan wat wijzigingen aanbrengen betreft de kleur en waar de wijzigingscel komt te staan!

mvg

Rick
 
Thanks voor de reacties!
Maar het arceren is niet hetgeen wat ik zoek: Wie, wanneer wat heeft veranderd is nl erg van belang!

Dat log-bestand vind ik enigszins wel interessant,.. maar moet heel eerlijk zeggen dat ik daar niets vanaf weet van hoe het dan werkt!?
 
Het registreerd alle handelingen die je doet, je kan de code achter elk blad zetten, je zal vbaProject wel moeten beveiligen met een code.
Geinteresseerd stuur dan een xls bestand op met de tabbladen die je wil beveiligen.
 
Hierbij het tabblad,.. in principe moeten alle tabbladen van januari tm december de wijzigingen bijgehouden worden,..
Ik heb echter febrauri tm december gewist: bestand was te groot om toe te voegen!

Bekijk bijlage 174470
 
Bedenk dat Target in je code uit meerdere cellen of meerdere bereiken kan bestaan. Dat een gebruiker dmv copy/paste waarden kan veranderen. Of door zoek/vervang. Of door automatisch doorvoeren. Wat kan zal!
 
Hier je aangepast bestand, om de wijzigingen te bekijken ga je naar het tabblad "log" , dit is natuurlijk veryhidden.
paswoord om in het VbaProject te openen is je account naam van helpmij.nl hoofdletter gevoelig.
 

Bijlagen

  • Kopie van Vakantieplanner 2013 Tilburg NIET GEBRUIKEN!(jp+pasw).xls
    952,5 KB · Weergaven: 69
En hoe kom ik bij het veryhidden tabblad!?
Want de optie tabblad zichtbaar maken is uitgeschakeld,.. !?
 
zonder paswoord
 

Bijlagen

  • Kopie van Vakantieplanner 2013 Tilburg NIET GEBRUIKEN!(jp+zonderpasw).xls
    952,5 KB · Weergaven: 115
sylvester-ponte

Dat klopt had ik nog niet opgemerkt, maar daar weet ik voorlopig geen oplossing voor, zover reikt mijn vba kennis nog niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan