Wil de installatie mappen niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

XpreZ

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2006
heey, ik zit met een probleem. ik heb een pc in elkaar gezet alles is goed aangesloten en werkt. ik heb de computer geformateerd maar tijdens het installeren van win xp wil hij de installatie mappen er niet op zetten. hij geeft dan een fout aan dat hij bepaalde bestanden niet op de pc kan krijgen. dus toen ben ik naar een winkel gegaan en een andere windows xp cd gekocht voor 100 euro xp home en het werkt nog steeds niet hij geeft de zelfde fouten aan.
ik kan wel gewoon in de bios komen enz. alleen kan hij de installatie mappen van windows niet op de pc zetten. terwijl ik de C: wel heb geformateerd. ik heb zelfs een andere paratitie geprobeerd maar dat werkt als nog niet

iemand een oplossing?

Wel een vraag.

Windows XP Systeemvereisten.

* 233 MHz Pentium of hogere microprocessor (of een equivalent)
* Minimaal 128 MB RAM aanbevolen (minimumondersteuning geldt vanaf
64 MB RAM) en maximaal 4 GB RAM
* Minimaal 1,5 GB vrije ruimte op de vaste schijf
* VGA-monitor
* Toetsenbord
* Microsoft Mouse of compatibel aanwijsapparaat
* Cd-rom- of dvd-station

ehhh dat zit bij ons wel goed:/ er heeft eerder windows xp opgestaan alleen heb ik alle onderdelen van mij aan iemand anders gegeven en heb ik de pc gebouwd.

Slave??

Wacht even, paar vraagjes nu:

- heb je een IDE harddisk of SATA harddisk
- en staat je harddisk op Slave??

ik heb em gwn op de gwne manier aangesloten:/ zoals altijd. hij had het daarvoor ook gedaan alleen na het formateren kopieerd hij de installatie mappen van windows xp en dan loopt hij vast bij 79 procent dan wil hij 1 bestand niet koppieren. en wat raar is als ik hem dan opnieuw op start en het weer probeer dan kapt hij ineens bij 40 procent

Dan weet ik nog steeds niet of het IDE of SATA is, maar goed...

Slave is sowieso fout!
De harddisk waarop je XP wilt installeren, moet op de eerste connector van je moederbord aangesloten zijn met als instelling MASTER!

hoe moet ik het aansluiten? blauwe kabel gewoon op het moederbord in iedergeval.

moet ik de master aansluiten op de harddisk en dan de slave aansluiten op de dvdrom?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan