wil draadloos, maar weet niet hoe

Status
Niet open voor verdere reacties.

poppentje

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2005
Berichten
46
Hallo,
Ik heb nu 2 comp. op internet aangesloten (beide winXP) dmv een modem die ik bij mijn internetverbinding kreeg, te weten compuserve. Het betreft een zyxel Prestige 600 serie. Nu wil ik deze eigenlijk gewoon aan een draadje houden en er draadloos aan toevoegen. Ook wil ik mijn printer dan delen (usb aansluiting),via modem/router/accespoint? en mijn boxen wil ik ook delen (hebben nu audio aansluiting maar ik wil nieuwe boxen hebben dus dat is nog aan te passen).
Nu is mijn vraag kan iemand mij vertellen hoe ik dat het beste kan bereiken, ik zie nl door de bomen het bos niet meer. Moet ik dan een nieuwe modem aanschaffen? Of kan ik een uitbreiding kopen op mijn modem? Weet ook niet zo goed het verschil tussen een router en een wifi accespoint.
Ben uiteraard op zoek naar de goedkoopste oplossing:p
Alvast bedankt
 
of het geluid gaat lukken durf ik niet te zeggen,

maar een draadloos netwerk kun je maken door het aanschaffen van een draadloze router.
Deze moet vervolgens met een utp kabel met het modem worden verbonden.
hier extra info van een router (wikipedia)

Vanuit de router kun je dan zowel een draadloos signaal laten gaan als met een kabel.
Aangezien er tientallen merken routers zijn zijn er ook net zoveel prijsklassen.

Via de router kun je ook een thuisnetwerk opstellen waardoor je printers kunt delen.


hier vind je een aanbod van netgear
hier vind je een prijsoverzicht bij dynabite
 
Laatst bewerkt:
Boxen kan ook wel maar niet via netwerk natuurlijk, gewoon een verdeelstekkerste kopen, die op de box aansluiting doen en vervolgens de draden naar de beide pc's!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan