wil een 2e hardeschijf plaatsen maar dat lukt niet wat nu.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerritzwolle

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2012
Berichten
57
hallo

ik heb een externe harddisk van nog geen half jaar oud die nu naar de maan is althans dat denk ik .

als ik um via de usb aansluit doet die niks meer zelfs niet eens straten of brandende lampje .
nu heb ik de externe kastje uitelkaar gesloopt en die printplaatje eraf gehaald die doormiddel s-ata manier inelkaar verbonden zat .
nu heb ik deze aangesloten op me pc (stroom uit knopje voeding uit ) maar nu geeft die aan ntldr missing !!

wat moet ik nu doen want er staan gegeven op die harde schijf die ik erin wil doen omdat deze gecrasht is.

hoor graag.
 
Om te beginnen de vraag of je geen garantie hebt...

Op de hdd in je kast (1e hdd) zit een jumper, een klein stekkertje, op de hdd uit je externe (2e hdd) waarschijnlijk niet. De jumper op de 1e hdd moet op master staan, die krijgt tijdens het opstarten voorrang zeg maar. De jumper op je 2e hdd moet op slave. Dit is zo bepaald om ervoor te zorgen dat je pc weet wat hij moet opstarten wanneer er per ongeluk op beide hdd's een besturingssysteem staat...

controleer dit even...

Voorbeeldje
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp dat het hier om een SATA schijf gaat, deze hebben geen master/slave jumper meer. Men zal in het Bios de "Hoofd-schijf" aan moeten geven.
 
Hmmm, ik heb hier nog een sata schijf op de plank met een jumpertje erop... Misschien een oud model...? :confused:

Maxtor Diamond 80GB Sata
sata jumper.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zal dan een limiter jumper zijn, om de doorvoer snelheid te begrenzen naar 1,5gb/s.
 
re

ja indd zonder jumpers deze .

tenminstens ik zie geen dingetjes zitten die ik kan verschuiven of verplaatsen zoal die vroeger waren , met zon klein blockje die je eraf peuterd
en dan 1 of 2 pinnetjes verder schuift.

dus in de bios moet ik nu effe de hoofdschijf aangeven ??

hoe doe ik dat want ik zit liever helemaal niet in de bios , slechte ervaring mee .

kan iemand mij dat stapsgewijs vertellen ?

want ik kan niet eens de bios inkomen als deze schijf er ook achter hangt ,vliegt meteen naar die ntldr missing .

alvast bedankt , heb er nogal haast mee ,aangezien dit systeem op crashen staat , want sta op punt opnieuw teinstaleren alles .
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan