Meer40, ook al verschillen we duidelijk van mening, dan hoeven we nog niet een ander buiten te gaan sluiten
De opener van dit topic vraagt ook zelf om videobewerking en studie voor school.
Videobewerkingmet. Adobe Premiere Pro. Deze software is beschikbaar voor Windows als Mac OS X. Adobe schrijft zelf dat het op beide systemen hetzelfde werkt en dat die precies hetzelfde is geprogrammeerd. Een mac heeft als voorbeeld dat de hardware erg goed samenwerkt maar dat doet een goeie laptop ook en Mac OS loopt minder vast. Ik verzeker je dat Windows ook niet zal vastloppen op de systeempje want een programma loopt niet vast door het OS maar het is belangrijk hoe goed het bewerkingsprogramma is geprogrammeerd. Aangezien Premiere een erg goed programma is, zal het op Mac OS als op Windows niet vastlopen. Macs worden altijd veel gebruikt omdat vroeger zulke software alleen nog maar voor Mac OS was. Daardoor is het een gewoonte geworden voor als je studio-software gebruikt een Mac te gebruiken en het is maar goed dat die gewoonte is gebleven ook al is die volledig overbodig omdat Windows nu net zo goed is. Als die gewoonte niet werd voortgezet dan was Apple allang failliet. Verder wil ik ook nog zeggen dat ik op de prijs/prestatieonderdelen wat heb aan te merken daar staat wel weer een stabieler OS tegenover alleen daar merk je bij het softwaregebruik daar maar weinig van.
Studiesoftware is toch meestal het Officepakket van Microsoft omdat die er met kop en schouders bovenuit steekt en het werkt net zo goed op een Mac en op Windows. Zou hij dus een Mac nemen, dan heb je dik de kans dat hij daar ook Microsoft Office op installeert en dat werkt net zo goed op Windows want daar is uiteindelijk ook voor gemaakt!
Gamen is volgens Meer40 al schreef niet echt bedoelt voor een Mac als is het wel mogelijk maar de nieuwe Macbook Pro kan dan flink last krijgen van koelproblemen (als je Windows op een Mac zet en gaat gamen) omdat een Mac toch echt is gemaakt voor Mac OS X en Windows heel anders met de Mac omgaat zodat het ook meer warmte geeft. En als je dan ook nog gaat gamen kan dat toch echt flink uit de hand lopen. En het is toch zo zonde als ik weet niet wat als je Windows op een Mac gaat zetten omdat je wilt gamen terwijl je bij gamen toch echt heel wat aan zeer sterke onderdelen die bijv. in de XXODD laptop zitten. Voor gamen is een Mac dus een en al ellende. Ik heb die dingen een keer met eigen ogen oververhit zien raken en waarom zou je zwakkere onderdelen nemen als het bij XXODD voor een veel betere prestatie kan?
Als hij alleen maar had gezegd dat hij studiowerk zou verrichten dan had ik zeker een Mac aangeraden en als hij ook nog wat studiewerk had gedaan zou ik daar ook nog zijn gebleven. Maar voor gamen is een PC toch nog echt de beste en dan werkt punt 2 (studie) beter en punt 1 (videobewerking) zal het ook beter doen. Alleen heb je volgens Mac-freaks een minder stabiel OS maar ik vind dat dat iets uit de tijd van Windows ME en Vista was en XP ook een beetje in het begin. Nu hebben we Windows 7 en dat is toch echt weer een hele vooruitgang:thumb:.
Heel erg veel succes met het kiezen voor een laptop. Het zou fijn zijn als je ook nog aangaf wat je het meeste doet: gamen of videobewerking!:thumb:
Met vriendelijke groeten,
Jobbes