Wil graag uw advies over domeinnamen/hosting en website laten maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter20jaar

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2009
Sorry voor het lange verhaal, maar wilt u het alsjeblieft lezen, alvast bedanky:o

Beste mensen,

Ik ben een jongeman die bezig is met het opzetten van een bemiddelingsbedrijf, waarbij ik mijn diensten als bemiddelaar aanbiedt via een website. Er gaat hier veel werk aan vooraf, maar uiteindelijk moet al de informatie en dienstenaanbod op de website komen en online te bezoeken zijn. Ik heb wel wat verstand van computers, maar wat betreft websites maken en alles daar omtrent heb ik absoluut geen verstand van. Ik ben me wel een beetje hier gaan verdiepen en ben erachter gekomen dat er drie stappen zijn; domeinnaam registreren. website laten maken en webhosting zoeken. Hierover heb ik de volgende vragen, graag uw advies

Over de domeinnaam: Ik wilde een domeinnaam laten registreren bij alphamegahosting, voor 40 euro per jaar, met gratis tien emails. Ik zou emails nodig hebben voor mijn website dus heb ik de naam laten ''parkeren''. Was iets te voorbarig geweest in mijn beslissing, want bij nader inzien is dit best duur. Ik zag op vele andere sites dat het veel goedkoper is, waaronder webreus.nl. Ik heb die andere dus laten vallen. Hebben jullie een goeie advies voor mij waar ik mijn domeinnaam kan reserveren? Moet ik ook letten op kwaliteit, of is registratie een registratie???

Wat betreft de website laten maken ben ik opzoek gegaan naar particulieren. Ik heb al enkele offertes gekregen, waarbij ze maar 400 euro vragen en een kwalitatieve site garanderen. De prijs zou iets kunnen oplopen bij toevoegingen aan de site. Is dit een redelijke prijs en is het veilig en kan ik alles wel vertrouwen?? Mensen die van computers verstand hebben die kunnen naar mijn idee veel, dalijk neemt hij al mijn bestanden of iets dergelijks. Of weten jullie een goeie ICT bureau of jullie zelf??

Wat betreft de webhosting wil ik vragen of iemand een goeie hosting ken, die betrouwbaar is en veiligheid kan garanderen. Hoe kan ik de veiligheid beoordelen? Ik zag die bij webreus.nl staan, die duurste en vond die wel goed, omdat de beschikbare database groot was.

Voor diegene die de moeite nemen om hierop te reageren, ik waardeer het erg en hartstikke bedankt..

Ik kan je niet in alles adviseren maar kan je wel Strato aanraden. Ik zit er alweer een hele poos en ben zeer te spreken over deze provider. Ze hebben bijvoorbeeld gratis support mocht dat nodig zijn. Verder vind ik ze niet duur en hebben ze mij op 1 klein dingetje na nog nooit in de kou laten staan en mijn site is tot op heden nog nooit onbereikbaar geweest.

Ik zou er niet voor kiezen om de domeinnaam en de hosting apart aan te schaffen. Een pakket waarbij je alles in een hebt (domein, e-mail, hosting, ...) is veel handiger. Om Strato als voorbeeld te nemen: hier staan een boel pakketten waaruit je kunt kiezen.

€400 lijkt mij trouwens een redelijk tarief als het de website kwalitatief goed is. Google vindt nog veel duurdere designers. :)

Laatst bewerkt:
webreus.nl

Hoi,

Algemeen
Zelf heb ik ervaring met webreusBV.
Prima bedrijf! Zelf heb ik het pakket: Webreus Allround
Prima pakket voor mijn kleine site. Ik gebruik nu 41,1MB van de 300MB, dus ik kan nog wel even voorruit. Het dataverkeer is 7GB ook groot genoeg. Ik gebruik daarvan ongeveer 400MB.
Verder is er een site editor, daar mee kan je online een site maken.
Je kan natuurlijk ook zelf HTML schrijven of een programma gebruiken als: Frontpage.

Helpdesk
De Helpdesk vind ik uitstekend. Het gaat via de mail maar je hebt altijd binnen een dag antwoord. Ik heb wel eens in 13 Minuten antwoord gehad!
De helpdesk geeft altijd goed advies, ze geven altijd volledige antwoorden op je vraag.

Ervaringen van anderen
Toen ik zelf naar een host op ging heb ik een site gevonden waar ervaringen van andere staan. De ervaringen bij webreus zijn erg positief:
Zie: http://www.webhosters.nl/gegevens.php?id=2038

De kans dat het bedrijf je files inpikt is vrij minimaal; alle informatie die op je site terecht komt uiteindelijk is vrij toegankelijk voor het web, waarschijnlijk?
Als je geheime informatie op de webpage hebt en je bent bang dat die uitlekt kun je denk ik 2 dingen doen: zorgen dat je de website bouwers vertrouwd, of zorgen dat ze een Content Management System afleveren zodat je de informatie er zelf in kunt zetten.

Wat veiligheid betreft, veel site-bouwers zeggen dat ze veilige dingen afleveren, maar de praktijk leert dat het vaak een beetje tegen valt. Als het echt om belangrijke bedrijfsinformatie gaat, zou ik dus ook iemand even specifiek naar de beveiliging laten kijken, voor de zekerheid.

Wat betreft Strato, het eerste jaar kost het je maar een euro !!

Ben ook zeer positief over Webreus. Een zeer snelle helpdesk (gratis) en deskundig.
De afgelopen 23 maanden een uptime van 100% !!!! (laat de site constant monitoren door autowebcheck) 23 maanden geleden dus 10 minuten down geweest (hebben ze nieuwe servers geplaatst) en daarvoor ook 100% uptime.

Wat betreft het laten maken van de website, vraag aan de bouwer referenties, schrijf die zelf aan en vraag wat hun ervaring is met de bouwer.

Voor een basiswebsite vind ik 400 euro overigens wel heel erg weinig. Dat zou betekenen dat de betreffende bouwer nog geen 10 uur bezig is met de site. Kan best hoor, maar of je dan een origineel en goed resultaat hebt is vraag 2.

Ik maak gebruik van Sohosted.com.
Redelijk goede prijs. Website is nog nooit down geweest.
En heel belangrijk super klantenservice.

Zelf maak ik ook websites voor andere bedrijven. Wat ik vraag per website is heel verschillend. Goedkoopste pakket (folder online) is 300 euro. Dan heb je gewoon heel simpel 5 pagina's met informatie en een contactformulier.

Een cms systeem bijvoorbeeld is veel duurder. Het voordeel daarvan is wel dat als je ooit aanpassingen wilt doen je geen relatief dure webdesigner hoeft in te huren maar zelf aanpassingen kunt doen (tekstuele aanpassingen heb ik het dan over hé!

Dus overweeg dit zeker. Zeker bij een nieuw bedrijf verandert er in het begin vaak iets op je website (nieuw zaken waar je je in hebt verdiept e.d.). Als je dan elke x 50 euro kwijt bent met het veranderen van de tekst wordt je ook niet vrolijk.

Wat ik uit ervaring weet mbt websites : klanten weten vaak niet precies wat ze willen, gaan wel vast met de webdesigner afspraken maken. Webdesigner bouwt het product wat de klant heeft aangegeven. Product staat online en klant heeft nog extra zaken.... daar komt de meerprijs om de hoek kijken. Dus bereid je goed voor... zet op papier wat je wilt en hoe je het wilt. Vraag ook hoe duur het is om tekstuele aanpassingen te maken.

PS dit is geen reclame voor mijn bedrijf hoor. Ik geef je alleen een goed bedoeld advies!
PS2 heb je er niet over nagedacht om zelf een website te maken... met een beetje hulp van het forum moet dat wel lukken. Als je bedrijf eenmaal loopt kun je altijd nog een professionele site laten maken.

heel erg bedankt!

Beste mensen,

Ik wil jullie hartstikke bedanken voor jullie adviezen en waarder het enorm. Ik jullie reacties doorgelezen en ben er zeker wijzer van geworden. Ik heb ook de aanbevolen sites van hostingproviders bekeken, o.a. Webreus, Strato en Antagonist . De referenties van deze providers zijn allemaal goed. De goedkoopste hieronder is Antagonist, maar natuurlijk heeft ieder pakket zijn voordelen en moet je kijken welke het meest geschikt is voor wat je gaat doen. Daarvoor heb ik een vraag over de webruimte en dataverkeer. Bij de ene provider biedt 5 gb webruimte ( staat toch gelijk aan 5000 mb) en 80 gb dataverkeer, terwijl de andere 6 gb webruimte en 60 gb dataverkeer biedt. Ik heb geen verstand van gb en weet niet wat ik mij hierbij moet voorstellen bij de hoeveelheid opslag. Wordt bijv 5 gb webruimte of 60 gb dataverkeer in de ICT-wereld beschouwd als veel ruimte en bijna altijd voldoende voor elk bedrijf, ongeacht grootte?

Ik zal op dit moment geen hostingpakket aansluiten, omdat ik mijn website nog niet van plan ben online te plaatsen. Ik zal de adviezen voor later meenemen. Ik moet de website en het nodige nog doen, dus mijn eerste stap zal zijn het registreren van een domeinnaam. Ik vraag mij af als ik een domeinnaam bij Strato registreer ben ik verplicht om een hostingpakket bij hun aan te schaffen of kan ik het dan ook doen bij andere provider???

Alvast bedankt voor jullie reacties

Misschien kan jij mij meer vertellen over jouw diensten als webdesigner?

Ik maak gebruik van Sohosted.com.
Redelijk goede prijs. Website is nog nooit down geweest.
En heel belangrijk super klantenservice.

Zelf maak ik ook websites voor andere bedrijven. Wat ik vraag per website is heel verschillend. Goedkoopste pakket (folder online) is 300 euro. Dan heb je gewoon heel simpel 5 pagina's met informatie en een contactformulier.

Een cms systeem bijvoorbeeld is veel duurder. Het voordeel daarvan is wel dat als je ooit aanpassingen wilt doen je geen relatief dure webdesigner hoeft in te huren maar zelf aanpassingen kunt doen (tekstuele aanpassingen heb ik het dan over hé!

Dus overweeg dit zeker. Zeker bij een nieuw bedrijf verandert er in het begin vaak iets op je website (nieuw zaken waar je je in hebt verdiept e.d.). Als je dan elke x 50 euro kwijt bent met het veranderen van de tekst wordt je ook niet vrolijk.

Wat ik uit ervaring weet mbt websites : klanten weten vaak niet precies wat ze willen, gaan wel vast met de webdesigner afspraken maken. Webdesigner bouwt het product wat de klant heeft aangegeven. Product staat online en klant heeft nog extra zaken.... daar komt de meerprijs om de hoek kijken. Dus bereid je goed voor... zet op papier wat je wilt en hoe je het wilt. Vraag ook hoe duur het is om tekstuele aanpassingen te maken.

PS dit is geen reclame voor mijn bedrijf hoor. Ik geef je alleen een goed bedoeld advies!
PS2 heb je er niet over nagedacht om zelf een website te maken... met een beetje hulp van het forum moet dat wel lukken. Als je bedrijf eenmaal loopt kun je altijd nog een professionele site laten maken.

Hallo,

Bedankt voor je advies over website laten maken. Ik zal dat zeker noteren en ter sprake stellen bij een webdesigner. Ik ben zelf nog steeds bezig met het bekijken van het aanbod van webdesigners en heb de keuze nog niet gemaakt. Ik heb gelezen dat jij een proffessionele webdisgner bent die websites maakt voor bedrijven en misschien zouden wij kunnen samenwerken. Je hebt mij verteld dat je een basispakket hebt voor 300 euro en vroeg mij af wat je verdere aanbod aan pakketten zijn. Ik ben bezig met het opzetten van een bemiddelingsbureau die geheel draait op een website. Vandaar dat ik niet de risico neem om het zelf te proberen, omdat ik een kwalitatieve site wil en niet teveel vertraging wil lopen in de tijdsplanning. Van te voren zal ik ook eerst een schest maken van de site, lay out, tekst en opmaak en laat het dan invoegen en optellen door een websitebouwer.

Wat betekent het trouwens als een website down is??

Down betekent dat hij om welke reden dan ook niet bereikbaar is. Dat kan bijvoorbeeld een storing bij de provider zijn. Men heeft het dan ook over uptime dus dat de site wel bereikbaar is.

Ik hoop niet dat het onder reclame of iets dergelijks valt maar bij hostnet kun je al een domeinnaam (.NL) registreren voor €2,50 per jaar
misschien kun je daar een domeinnaam registreren. Dan kun je altijd nog via een andere website een webhosting pakket nemen (wat voor jou het goedkoopst is) en met behulp van DNS-redirect je domein verbinden met je hosting pakket.

En wat betreft databases, voor zover ik het weet kun je in de meeste gevallen (per database) 1 euro extra betalen per maand. Dus als je 2 extra databases wllt dan betaalt je bijv. in plaats van 30 euro 32 euro per maand. Maar dat is iets wat je aan hun moet vragen, of er een mogelijkheid is voor meer databases, meer HD ruimte, meer RAM geheugen etc. en wat hiervoor de extra kosten zijn.

Ik heb zelf een domeinnaam geregistreerd bij Argeweb (.NL = 4,95 per jaar, als je het voor 5 jaar neemt), kwam later pas achter hostnet waar het dus 2,50 per jaar kost.
en voor webhosting pakket zit ik bij QuickServers (quickervers.nl). Ik heb daar een VPS (virtual private server) linux plesk vps. Als je voor 1 jaar bestelt en betaalt dan heb je 10% korting.

Bij quickservers krijg je altijd dezelfde dag nog antwoord op je vraag (niet als je middernacht mailt natuurlijk). Mailen is (helaas) de enige mogelijkheid om met hun te communiceren (dus niet telefonisch of iets dergelijks).

Bij QuickServers heb ik het volgende:
HD-ruimte: 10GB
Gegarandeerd geheugen: 256MB
Burstable geheugen: 1GB
Dataverkeer per maand: 200GB
Aantal ip-adressen: 2
Besturingssysteem: CentOS (je kan ook Debian4)
Plek Controlpanel: 10 domeinnamen

per maand: 19,95 (per maand)
per jaar: 17,95 (x12 maanden, voor 1 jaar)

en ik heb de mogelijkheid om te upgraden naar een "betere" VPS of dedicated server, maar daar zitten natuurlijk extra kosten aan.

Een standaard website voor €400,- is een normale prijs. Dan heb je meestal een website met totaal 5 pagina's en eventueel een contactformulier. Maar als je bijv. ook CMS erbij wilt dan wordt het een stuk duurder, met behulp van CMS kun jij zelf dingen aanpassen aan je website en hoeft een ander dit niet te doen voor X euro per pagina of iets dergelijks.

Je kunt het beste ook een CMS systeem erin laten bouwen (ligt eraan wat je budget is). Je betaalt dan op het begin "veel" geld maar dan hoef je in de toekomst dus geen geld te betalen om tekst te laten aanpassen etc. Dan kun je dat allemaal zelf doen.

Laatst bewerkt:
Daarvoor heb ik een vraag over de webruimte en dataverkeer. Bij de ene provider biedt 5 gb webruimte ( staat toch gelijk aan 5000 mb) en 80 gb dataverkeer, terwijl de andere 6 gb webruimte en 60 gb dataverkeer biedt. Ik heb geen verstand van gb en weet niet wat ik mij hierbij moet voorstellen bij de hoeveelheid opslag. Wordt bijv 5 gb webruimte of 60 gb dataverkeer in de ICT-wereld beschouwd als veel ruimte en bijna altijd voldoende voor elk bedrijf, ongeacht grootte?

5GB is inderdaad 5000MB (als je heel precies bent is het 5120MB, maar dat wordt vaak afgerond). Die 5GB is ruim voldoende voor een website, als je er geen grote filmbestanden of zo op zet. Voor een lichte website is 100MB opslagruimte al voldoende.

Die 80GB en 60GB dataverkeer is denk ik ook voldoende, tenzij heel Nederland gaat meekijken. :)
Aardig artikel gevonden met Google: http://www.webhostinginfo.nl/artikelen/hoeveel-dataverkeer.php
Misschien heb je daar wat aan.

Laatst bewerkt:
Bedankt

Hey beste mensen,

Bedankt voor jullie verdere reacties Jelly, Soldaatje en raymond en stel jullie adviezen heel erg op prijs.

Gezien er heel werk vooraf gaat aan mijn onderneminig ben ik van plan om pas over ong. 6 maanden een website te laten maken. Omdat ik bezig ben met het maken van een begrotingsbudget en vragen had over domeinnaam, en hosting en prijzen van website heb ik deze topic hier geplaatst.

Tot dusver heb ik veel van jullie adviezen en tips kunnen leren. Dankzij jullie adviezen heb ik kennis vernomen over voordelige en goeie aanbieders van domeinnamen en hosting, dat 400 a 300 euro een redelijk goeie prijs is voor een standaardwebsite, dat op het moment dat ik een website wil laten maken goed moet voorbereiden om te vertellen wat ik precies ( misschien zelf een ontwerpschets maken) en dat ik moet vragen naar een CMS, want met CMS kan ik mijn site zelf beter beheren, als ik aanpassingen aan de site wil maken zonder iemand daarvoor te moeten inhuren. Dit dankzij jullie adviezen en bedankt hiervoor.

Nou ben ik ook geadviseerd om zelf een website te proberen maken. Ik heb hierover nagedacht en gezien ik mijn website pas over een tijd wil laten maken en de tijd heb, kan ik alvast kijken of ik een basis/standaardwebsite kan maken. Als ik tot zover kan komen dat ik de basis kan maken en het verdere nodige laat doen door een proffessionele webdesigner dan bespaar ik natuurlijk geld. Hebben jullie enige adviezen hoe ik kan beginnen, en waar ik goeie informatie hierover kan vinden? Het liefst zou ik graag een stappenplan willen, welke programma's ik nodig zal hebben en waar ik die kan downloaden.

Ik heb zelf al het nodige vooronderzoek gedaan en weet dat HTLM en CSS de elementaire basisprogramma's zijn bij het maken van een website. Elke websitedesigner bouwt zijn site op uit deze programma's en vervolgens om de website geadvanceerder en kwalitatiever te maken worden er andere programma's bij gebruikt, zoals PHB ( als ik het me nog goed herinner). Ik heb gelezen dat PHB heel moeilijk onder de knie is te krijgen en dat het maanden duurt. Maar kan ik een standaardwebsite maken alleen met HTLM en CSS?

alvast bedankt voor uw advies en groetjes

Hey beste mensen,

Bedankt voor jullie verdere reacties Jelly, Soldaatje en raymond en stel jullie adviezen heel erg op prijs.

Gezien er heel werk vooraf gaat aan mijn onderneminig ben ik van plan om pas over ong. 6 maanden een website te laten maken. Omdat ik bezig ben met het maken van een begrotingsbudget en vragen had over domeinnaam, en hosting en prijzen van website heb ik deze topic hier geplaatst.

Tot dusver heb ik veel van jullie adviezen en tips kunnen leren. Dankzij jullie adviezen heb ik kennis vernomen over voordelige en goeie aanbieders van domeinnamen en hosting, dat 400 a 300 euro een redelijk goeie prijs is voor een standaardwebsite, dat op het moment dat ik een website wil laten maken goed moet voorbereiden om te vertellen wat ik precies ( misschien zelf een ontwerpschets maken) en dat ik moet vragen naar een CMS, want met CMS kan ik mijn site zelf beter beheren, als ik aanpassingen aan de site wil maken zonder iemand daarvoor te moeten inhuren. Dit dankzij jullie adviezen en bedankt hiervoor.

Nou ben ik ook geadviseerd om zelf een website te proberen maken. Ik heb hierover nagedacht en gezien ik mijn website pas over een tijd wil laten maken en de tijd heb, kan ik alvast kijken of ik een basis/standaardwebsite kan maken. Als ik tot zover kan komen dat ik de basis kan maken en het verdere nodige laat doen door een proffessionele webdesigner dan bespaar ik natuurlijk geld. Hebben jullie enige adviezen hoe ik kan beginnen, en waar ik goeie informatie hierover kan vinden? Het liefst zou ik graag een stappenplan willen, welke programma's ik nodig zal hebben en waar ik die kan downloaden.

Ik heb zelf al het nodige vooronderzoek gedaan en weet dat HTLM en CSS de elementaire basisprogramma's zijn bij het maken van een website. Elke websitedesigner bouwt zijn site op uit deze programma's en vervolgens om de website geadvanceerder en kwalitatiever te maken worden er andere programma's bij gebruikt, zoals PHB ( als ik het me nog goed herinner). Ik heb gelezen dat PHB heel moeilijk onder de knie is te krijgen en dat het maanden duurt. Maar kan ik een standaardwebsite maken alleen met HTLM en CSS?

alvast bedankt voor uw advies en groetjes

Met HTML en CSS is een prima site te maken.

Ik zag vandaag dat er in de Computertotaal (tijdschrift) van februari 2009 een heel artikel staat over domeinnamen. Als je alles nog eens duidelijk uitgelegd wil hebben, is dat misschien interessant.

CSS en HTML zijn overigens geen programma's maar programmeertalen. In principe kan je de hele website in kladblok in elkaar zetten, maar dat is lastig als je het moet leren. Je kunt een hulpprogramma als NVU gebruiken, daarin maak je een website als een soort word-document. Dat programma is een goede start, maar een professionele website zal er niet uit rollen (is mijn mening :)).
Kijk ook eens op websites als www.w3schools.com (Engels) of www.mijnhomepage.nl of www.handleidinghtml.nl. Dat zijn websites waar je CSS en HTML kunt leren.
Alvast succes. ;)

bedankt

Bedankt voor jullie verdere reacties,

Ik ben al bezig met het leren werken met htlm. Ik vroeg mij af of je een website in de vorm van een forum kan maken met htlm en css, zoals www.helpmij.nl?

En als je de website met htlm en css af hebt, kan je daarna nog altijd een cms erin laten programmeren?

Alvast bedankt

Alles kan, maar het is niet efficiënt/handig.

Overigens; als je een serieuze onderneming wilt beginnen, kun je je tijd beter spenderen aan dingen waar je verstand van hebt. Het is ondoenlijk een professionele website uit de grond te stampen zonder dat dat voor jou uiteindelijk duurder is dan wanneer je het door een professionele partij laat doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan