Wil iemand me helpen: terug naar fabrieksinstellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

aapje1992

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jan 2015
Beste reddende engel!:thumb:

Ik ben van plan mijn laptop terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Heb me al een beetje ingelezen, maar voel me nog te weinig zeker van mijn zaak om het ook daadwerkelijk te doen.

Even wat algemene informatie: ik heb een Samsung RV511 laptop met Windows 7 als besturingssysteem. Ik maak gebruik van (de officiële) Microsoft Office 2007. Ik heb geen schijfje meer waar Windows en Office opstaan.

Ik heb inmiddels een back-up gemaakt van data die ik wil behouden, ook heb ik genoteerd welke programma's ik na het terugzetten opnieuw wil downloaden.
De vragen die ik heb:
1) Hoe zorg ik er voor dat ik mijn officiële Microsoft Office na het terugzetten op mijn laptop krijg? Ik weet dat ik een product-ID nodig heb (deze heb ik gevonden bij 'help'). Wat heb ik nog meer nodig? Krijg ik Office automatisch terug na het terugzetten, of moet ik het downloaden. In dat laatste geval: waar kan ik dit legaal downloaden?
2) Hoe zorg ik er voor dat ik G-DATA na installatie behoudt?
3) Blijft mijn Windows 7 wel automatisch op mijn laptop staan na het terugzetten naar fabrieksinstellingen? Of hoe kan ik daarvoor zorgen?
4) Waar moet ik rekening mee houden? Wat zijn (grote) risico's? Hebben jullie nog tips?

Alvast super bedankt :D Je zou me echt heel erg helpen door antwoorden te geven op mijn vragen.

Groetjes!

Hey,

1. kijk is hier http://www.microsoft.com/office/downloads/ Je hebt wel de product code nodig ;D
2. Ik heb geen verstand van G-DATA
3. Als je je windows 7 naar fabrieksinstellingen terugzet staat je windows 7 er gewoon weer normaal op. Als je laptop eerst windows vista er op had zal het deze automatisch terug zetten en dan moet je dus weer met je cd'tje het installeren.
4. Geen grote risico's het is niet moeilijk ;).

Als je alle documenten en dergelijke heb gebackupt zit je veilig :)

Laatst bewerkt:
Bedankt allebei!
Ik heb een programma gedownload om mijn keys te achterhalen, voor alle zekerheid.
Vervolgens ontdekte ik inderdaad Samsung Recovery Solution 5 op mijn laptop. Hiermee kon ik het simpel regelen!
Hij is nu nog bezig, maar als het goed is gaat het zo allemaal werken.
Overigens kan ik office idd met mijn productkey downloaden ;) hetzelfde geldt voor g-data, mocht dit straks nog nodig zijn. Voorlopig ben ik in ieder geval voldoende geholpen! Thanks!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan