Wil ik een harddisk RAID?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niellles

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2008
Berichten
194
Hallo allemaal, ik had hier nog een paar hardeschijven liggen waar ik niks meer mee deed. Respectievelijk 250GB en 320GB, toch een beetje jammer als je hardeschijf van 750GB in je laptop hebt zitten en deze al weer aardig vol begint te raken. Nou had ik het idee opgevangen om hier zelf maar een externe hardeschijf van te maken, ik had bijna al het materiaal nog liggen dus dan hoeft het niet veel te kosten en je kan een weekend leuk knutselen.

Functioneert allemaal netjes, maar mijn laptop ziet ze -uiteraard- als twee verschillende schijven.

Ik heb zelf al wat onderzoek gedaan, maar kom er niet helemaal uit... Volgens mij moet ik gebruik maken van een zogenaamde "RAID". Als ik het goed begrepen heb zijn er hardware en software RAIDS, wat zouden jullie aanraden - en heeft iemand toevallig een linkje voor die hardware/software.

Verder las ik dat als je bijvoorbeeld een schijf van 250GB en 320GB samenvoegt dat deze dan uiteindelijk 2x250GB wordt - dit ging om een RAID-0 in een desktop geloof ik, zou dat voor mijn geval ook opgaan?

Groet,

Niels
 
meestal kun je externe harde schijven niet met elkaar verbinden d.m.v. RAID.
 
Is wel mogelijk als je een e-sata raid controller kaartje hebt,maar kweenie of die voor een laptop zo 1-2-3 te vinden zijn
Er zijn ook wel externe te vinden,maar goedkoop zijn die niet echt........wat wil je eigenlijk bereiken met een externe raid opstelling? :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan