• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wil in een cel rekenen met gegevens uit een andere tab die in een andere cel staan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jaspernolles

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2015
Zoals de vraag misschien al wel aangeeft is dit, voor mij, een complex vraagstuk.

Ik heb gegevens in een tabblad staan en deze heb ik die in een ander tabblad geplaatst.
Door middel van =Namenlijst!D2 (Het tabblad heet: Namenlijst

Maar nu is het dus zo dat er in het eerste tabblad cellen zijn die berekeningen moet maken met de gegevens die uit het andere tabblad komen.

Dus tabblad 1 heeft cel C4. De gegevens hiervan komen uit het tabblad namenlijst D2.
en in het tabblad cel H4 staat een berekening met de C4.

Daarnaast is het de bedoeling dat uit tabblad cel c4 als de waarde die hierin komt te staan kleiner is dan 5,5 rood wordt. Dit heb ik gedaan door celvulling, maar dit werkt niet.

Ik hoop dat het zo duidelijk is. De reden dat het zo gaat is dat ik cijfers uit een programma krijg en die in een tabblad plak. Vervolgens wil ik deze gegevens in het 1e tabblad in een mooi overzicht weergeven en de berekeningen die gedaan moeten worden staan daar al in. Dit is het zelfde met de voorwaardelijke opmaak.

Is er iemand die dit probleem voor mij kan oplossen.....
Alvast bedankt

Kan je hier even een voorbeeldje van maken en dat even plaatsen?

Dit kan gesloten worden, het probleem was dat hij de gegevens als tekst zag ipv als getallen. Toch bedankt voor de moeite

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan