wil/kan iemand me helpen met normaliseren van paar gegevens voor een database?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door fantomas
:thumb: maar hoe heb je zo mooie uiterlijk gegeven die bijlage dan? en je noemde net VBA ..bedoel je virual basic ?
groetjes,
denic

Kijk, als je een facturatie progr. maakt in opdracht van een klant, moet je verschillende zaken onder ogen zien.

1° volg de eisen van de klant. Dit kan verschillen van firma tot firma. Een winkel en een aannemer van verbouwingswerken, dat is een groot verschil.

2° ga structueel te werk om je tabellen, en eventuele relaties op te bouwen. Je tabellen vormen de basis.

3° dan ga je de query's opbouwen voor je formulieren., en rapporten.

4° test dan uitgebreid je prog.

Als dit OK is, DAN kunnen we grafisch gaan werken. De achtergrondkleuren van Acces, ja, daar krijg ik nog een hartaanval van. Dus ik werk met Photoshop en via conversie, kan ik in Acces de achtergrond waarde ed... bepalen.

Wat betreft VBA, dit is visual basic for applications, zit in acces gebakken, en zonder dit kom je er niet.

ziehier een korte uitleg.

In bijlage nog het opstart menu voor de database

Bijlagen

• screenhunter_017.gif
    screenhunter_017.gif
    52,6 KB · Weergaven: 25
:thumb: heel erg bedankt voor hulp.... trouwens die opstart menu ziet echt vet vet vet uit als ik zo menu zou plaatsen op me database dan haal ik zeker mijn diploma :D:D maar natuurlijk database moet goed werkend zijn ook... ik ben nu drukbezig met het maken van database ik wil het wel jouw laten zien tot hoever ik gekomen ben, maar plaatsen mijn database op forum vind ik niks en waarschijnlijk kan ook niet...via msn als je het wilt kunnen wij ook uitgebreider praten over dit onderwerp en dan kan ik die database jouw sturen.

groetjes,
denic

Nu ja, een menu is niet alles hoor:) Maar via Msn doorpraten, liever niet, dan wordt ik constant gestoord door anderen, en ik heb ook nog andere bezigheden.

Maar klik even op mijn mail adres, en stuur maar iets, ik stuur terug, zo hebben elkaars mail adres.

Normaal reageer ik niet op huiswerken, maar ik vermoed dat je mentor nog nooit een fac. prog heeft gemaakt en dan, wil ik wel helpen, in de mate van het mogelijke.

Oh ja, als de bijlage niet groter is dan 100Kb, kan je ze ook hier plaatsen, dan kunnen anderen ook meedenken, om zo tot een gezamelijke oplossing te komen.

ik zie geen mail bij jouw... en prive brichten te sturen zeg die dat ze uitgeschakeld zijn... bij jouw profiel ook niet.... mij mailadres kun je zien bij mij profiel...stuur mij maar een mailtje dat ik jouw mail kan zien dan stuur ik die database jouw :thumb:

Oh ja, sorry, had dit uitgeschakeld. Stuur wel een mailtje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan