Wil mijn oude P4 pc zwaar opvoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blackbird1997

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2013
Hallo,

Ik ben van plan om mijn Pentium 4 PC zwaar te gaan opvoeren en daar bedoel ik mee:

-Nieuw moederboard met een Quad-Core CPU (of een Duo-core)
-Meer RAM geheugen 2,5GB -> 4GB/6GB/8GB
-ATI Radeon HD 3650 AGP -> ASUS 210 SILENT 1GB PCI-express (heb ik hier liggen)
-DVD Lezer -> Blueray & DVD Lezer
-Nieuwe Behuizing -> SPIRE DESKTOP BEHUIZING - INCL. 420W VOEDING
http://www.replacedirect.nl/product/p0119860/spire-desktop-behuizing-incl-420w-voeding.html

IK heb een HP Compaq d330 DeskTop.
http://h18004.www1.hp.com/products/quickspecs/11647_div/11647_div.HTML

Vinden jullie dit een goede planning? :cool:

Ik heb ook nog een vraag: Ik weet nog niet wat voor CPU ik erin ga doen, en ik heb gehoord van een vriend die zegt dat AMD CPU's ook wel goed draaien.
Maar als ik bijvoordbeeld een Intel Core 2 Quad Q6600 wil kopen, zijn er dan geen betere mogelijkheden van AMD voor rond de prijs van de Intel Quad-core? :confused:

En wat is nou het verschil tussen een Intel CPU en een AMD CPU.
En welke serie's van dual/quad core CPU's waren er van AMD in de tijd van de P4 & core 2 duo van Intel.

Hoi,

denk dat je ook een andere videokaart moet kopen want de huidige ondersteunen alleen pci-e .ik geloof dat ik deze in de huidige staat zou laten en gewoon voor een compleet nieuwe zou gaan.;) je bent toch alles al aan het vervangen. ik zie dat je ook pci-e kaartje hebt wat is het doel van het opvoeren want de 210 is niet echt een geweldig kaartje.

Laatst bewerkt:
Vinden jullie dit een goede planning? :cool:

Ik heb ook nog een vraag: Ik weet nog niet wat voor CPU ik erin ga doen, en ik heb gehoord van een vriend die zegt dat AMD CPU's ook wel goed draaien.
Maar als ik bijvoordbeeld een Intel Core 2 Quad Q6600 wil kopen, zijn er dan geen betere mogelijkheden van AMD voor rond de prijs van de Intel Quad-core? :confused:

En wat is nou het verschil tussen een Intel CPU en een AMD CPU.
En welke serie's van dual/quad core CPU's waren er van AMD in de tijd van de P4 & core 2 duo van Intel.

Hallo,

Ja die zijn er, de Intel Core 2 Quad Q6600 is redelijk verouderd. De AMD FX4100 scoord al hoger en is goedkoper. http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core2-Quad-Q6600-vs-AMD-FX-4100
Voorderest je videokaart zal ik vervangen. De interne GPU chip in A8 processors zijn al krachtiger.

Laatst bewerkt:
Als je voor 22 euro een kast met voeding koopt kan de voeding nooit goed zijn, terwijl juist de voeding belangrijk is en dus goed moet zijn.

Misschien moet je even het stappenplan maken(zie bovenste topic).

Als je voor 22 euro een kast met voeding koopt kan de voeding nooit goed zijn, terwijl juist de voeding belangrijk is en dus goed moet zijn.

Misschien moet je even het stappenplan maken(zie bovenste topic).

Ben al van plan om een andere voeding erin te gooien, eentje van coolmaster (koste ongeveer €30,-)

Hoi,

denk dat je ook een andere videokaart moet kopen want de huidige ondersteunen alleen pci-e .ik geloof dat ik deze in de huidige staat zou laten en gewoon voor een compleet nieuwe zou gaan.;) je bent toch alles al aan het vervangen. ik zie dat je ook pci-e kaartje hebt wat is het doel van het opvoeren want de 210 is niet echt een geweldig kaartje.

De videokaart ben ik van plan om er gewoon in te gooien omdat, ik geen fanatieke gamer ben.

Laatst bewerkt door een moderator:
Waar ga je de pc voor gebruiken?
Moet ik er een voor je samenstellen en rond welke prijsklasse? (Zo goedkoop mogelijk?)

Ga je de HD meenemen? Want kan er rekening mee houden of je een IDE aansluiting nodig hebt, ja of nee.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ja die zijn er, de Intel Core 2 Quad Q6600 is redelijk verouderd. De AMD FX4100 scoord al hoger en is goedkoper. http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core2-Quad-Q6600-vs-AMD-FX-4100
Voorderest je videokaart zal ik vervangen. De interne GPU chip in A8 processors zijn al krachtiger.

Ik zat eraan te denken om de Intel Core 2 Quad Q6600 erin te doen omdat mijn vriend er eentje voor mij heeft liggen (gratis) dus ik dacht dat het wel goede CPU zal zijn om HD Films er te bewerken want, filmen is mijn hobby.

Waar ga je de pc voor gebruiken?
Moet ik er een voor je samenstellen en rond welke prijsklasse? (Zo goedkoop mogelijk?)

Ga je de HD meenemen? Want kan er rekening mee houden of je een IDE aansluiting nodig hebt, ja of nee.

De hardeschijf heeft al een sata aansluiting

En nee hoor wil deze gewoon voor de komende tijd als 2e pc gebruiken want, ik ga in de zomer een laptopje kopen.
Dan ik deze gebruiken voor de video bewerkingen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan heb je alleen een moederbord dus nodig, nieuw geheugen? voeding en een kast?

@blackbird1997,

Je weet dat je ook een bericht kan aanpassen en probeer ook even wat minder te quoten.

Hm oke. Naja dan laat ik jezelf maar even puzzelen. Heb zelf niet zoveel verstand van de oude Intel procesorren. Heb alleen kennis over tweede/derde generatie chips en alle AMD procesorren op het moment.
Weet wel dat je een moederbord nodig heb met een Socket 775. Waarschijnlijk heb je oude sata aansluitingen en zou sata 300 al genoeg zijn. Deze heb je voor pak hem beet 30-40 euro schat ik zo.

Je processor gebruikt +/- 100 Watt. De gekozen videokaart, ook zoiets. Raad je aan om een 430 Wat voeding te nemen van corsair.
kijk wel even wat voor stekker er op je verouderde videokaart moet om hem van stroom te voorzien. 6pin of 8 pin? Ook zou je een ATX kast nodig hebben. Om je videokaart erin te doen. K280 bijv.
Persoonlijk als ik jou was, zou ik je oude pc gewoon lekker 2dehands verkopen voor 100 euro. Vast wel iemand die dat er voor betaald ;) en lekker een kast nemen, die erg zuinig en klein is. Wat ook wel handig is.
Die ook voor een langere tijd door kan gaan.

Zoiets bijv: http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/440256
- Met kaartlezer
- Blueray brander
- Draadloze netwerk kaart
- Goed gekoelde en stille 300 Watt gold certificated voeding)
- Erg zuinig.
- Door de 2x WD black hardeschrijven. Start je pc erg snel op en kan je snel documenten weg schrijven en heb je toch genoeg opslag capaciteit. HD's komen in Raid 0 te staan.
- Je kan er nog 2x4GB indoen, kom je op 16GB uit.

Voor jouw genoemde eisen ruim voldoende. Ook ideaal voor facebook ect. Natuurlijk kan je er ook snel mee video bewerken.
Voeding, is een niet zo bekend merk. Maar het is van top kwaliteit. Zie: http://dealer.huntkey.com/en/product/p-114-465.html

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan