Wil nieuw ram kopen maar waar te beginnen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

zephrox

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2013
Berichten
26
Hoi iedereen,

Kan iemand mij helpen met ram?
ik heb serieus geen idee waar ik moet beginnen.
- moet ik upgraden of bij kopen?
- hoeveel ram kan mijn moederbord aan.
- hoeveel slots ik heb
en ga maar door...
Ik weet ook dat er een soort zwarte plastic hoes om me ram heen zit en of ik die nodig heb om me ram te installeren.
En dat ik nu 2gb ram heb, wat ik erg weinig vind.
Heeft iemand een goeie site waar ik ram + eventuele cover/hoes

hier wat specs:
specs.png

foto van ram:
rsz_2013-12-15_001911.jpg
 
Laatst bewerkt:
Laten we beginnen met, hoeveel wil je erin?

EDIT
antwoorden op je vragen:
-Upgraden
-Ik schat dat je het naar de 12 gb kunt opkrikken.
-4 DDR2 poorten en 2 DDR3 poorten (DDR3 is nieuwer en wat sneller)
 
Laatst bewerkt:
6-4 gb licht eraan hoeveel het gaat kosten natuurlijk.
en heb je enig idee waar ik het kan kopen en het zwarte hoesje erook bij zit
En wat kan je met de snelheid van de ram.

bedankt!
 
Hetgeen wat om je ram heen zit is geen hoesje maar een warmteopnemer. Hierdoor verliest de ram snel zijn warmte. :)
Snelheid maakt niet snel erg veel uit en sinds jouw ram al bijna het snelste is in de ddr2 reeks hoeft het niet nog sneller.
Ik zou als je 6 wilt deze: http://azerty.nl/0-744-389759/mushk...&utm_medium=website&utm_campaign=bestverkocht bij je huidige doen.

EDIT: Waar je dan wel mee komt te zitten is dat je nu waarschijnlijk windows 32 bit op je computer hebt. 32 bit ondersteund maar tot 3,5 gb ram. Het loopt wel maar er zal maar 3,5 gb van de 6 bruikbaar zijn. dus dan zou je ook een nieuwe windows moeten hebben. :/
 
Laatst bewerkt:
Dus als ik ram koop hoef ik niet persé de warmte opnemers te hebben om te erin te krijgen.
En als het goed is zou het er zo in moeten passen toch?
want het paar maanden geleden wat ram gekregen van me vriend maar kreeg ze er niet in..
 
Dan was dat waarschijnlijk ddr3, deze twee verschillen in afmetingen. Je zou het er gewoon in moeten kunnen krijgen.

EDIT: Je kunt het verschil op jouw eigen foto zien. Het verschil tussen aansluitingen van de rode en de groene poort.De groene is ddr3 de rode en de gele ddr2.
 
Laatst bewerkt:
zou best kunnen het is maar 512 mb ram.
maar zal morgen nog even kijken wat het verschil is.!
thnx!:thumb:
 
Je zou ook kunnen proberen de ram van je vriend nog in de groene poorten te stoppen. (Als je het nog hebt)
Ik denk dat ik een kleine fout heb gemaakt toen ik zei upgraden.... Het had moeten zijn bij kopen. :eek: (toch iets te laat op bed blijkbaar). Het zou dan 6 ddr2 ram zijn. Dat zou in dat geval eigenlijk best veel uitmaken. (2,5 ram) Als je van plan bent je oude windows te houden zou je beter af zijn met 2 gb ram bij kopen. Is ook goedkoper.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan