Wil stationsletter wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.417
Hallo,
Op mijn computer staat de besturing en program files op de I-schijf.
Nu wil ik dat veranderen in de C-schijf.
De letter is beschikbaar, maar als ik probeer te veranderen, dan krijg ik een melding dat de parameters onjuist zijn.
Wat moet ik doen om van de I een C te maken?
Groet,
Martin
 
Eerst even wat anders. Tik in de adresbalk van de Verkenner letterlijk het volgende in: %windir%
Druk op de Enter toets en laat dan hier weten wat er op dat moment precies in de adresbalk staat.
 
Hallo,
Op mijn computer staat de besturing en program files op de I-schijf.
Nu wil ik dat veranderen in de C-schijf.
De letter is beschikbaar, maar als ik probeer te veranderen, dan krijg ik een melding dat de parameters onjuist zijn.
Wat moet ik doen om van de I een C te maken?
Groet,
Martin
Dat gaat dus nooit lukken. Edmoor: hij geeft het zelf aan wat de systeemschijf al is......
Naar C kan meestal alleen als je herinstalleert, sommige tools zeggen dat ze zo'n verhuizing kunnen.... maar ik heb zo mijn twijfels... het is zeer ingrijpend om van I een C te maken voor je systeem.
 
Maak een screenshot van schijfbeheer en zet die hier neer, kunnen we meekijken.
Start, zoeken en diskmgmt.msc ingeven.
 
Niet veranderen die letter van de systeemschijf. Dat is vragen om problemen.
 
OK, ik laat het bij het oude.
Groet,
Martin
 
Herinstalleer hem later een keer, als dat nodig is....
Zorg dat je maar 1 schijf/partitie actief hebt, zodat je geen vergissing kunt maken.
Sluit die aan op de 1e SATA poort en zorg dat die in het bios ook je opstart schijf is.
Dat is de minst risicovolle manier. Uiteraard kan het allemaal anders, maar zo ben je waarschijnlijk wel aan je systeem op I gekomen.
Prik later de andere schijven erbij, ze worden vrijwel altijd later probleemloos herkend.
Laat ook geen externe schijf of data usb stick per ongeluk erin zitten, soms worden die als 1e schijf herkend en als je dan win erop zet met eerst een format ... dan ben je de data daarvan kwijt...
Zorg ALTIJD voor een backup v/d data.... ook als je niets installeert is het nuttig/nodig om te blijven backuppen.
Succes.
 
Sorry..... maar je schrijft zelf:
Wat moet ik doen om van de I een C te maken?

:eek: :eek: :eek:
Das toch iets anders dan wat je NU schrijft.....


Ik denk dat je nog even moet kijken wie nu eigenlijk WAT geschreven heeft.
 
OK, ik laat het bij het oude.
Groet,
Martin
Hij laat het bij het oude... en was toch echt van plan om van zijn systeem schijf op I een C drive te maken.
Zijn keuze om nu niets te doen lijkt me duidelijk en afdoende om niet in de problemen te geraken. Jouw opmerking (edmoor) voegt imho niets toe.
 
Het gaat me erom dat jij zei dat ik iets schreef dat ik helemaal niet schreef. Als TS gedaan had wat ik zei hadden we nu geweten of die I schijf inderdaad de systeemschijf is ja of nee.
 
Kan hij alsnog doen, maar hij schreef het al (op I staat zijn besturingssysteem) ... dus hooguit een extra check of hij het goed gedaan heeft....:p
 
En ik twijfel er dus aan of die I schijf inderdaad de systeemschijf is :cool: Maar dat zullen we nu helaas niet meer te weten komen. Als het wel zo is kan hij het inderdaad het beste zo laten, zoals srpchulp opmerkte.
 
De I schijf is inderdaad de systeemschijf.
Groet,
Martin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan