wil streamen naar ps3, Moet ik router op pc aan sluiten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mario2012

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2009
Hallo luitjes,daar ben ik weer. Ik ben sinds kort in het trotse bezit van de nieuwe p3slim. Nu is het mogelijk om daar draadloos films mee te streamen met mediaplayer 11. Dat lukt maar erg haperig. Ik heb net een programmaatje gevonden puur gericht op het streamen naar de ps3. Nog niet geprobeerd.

Mijn vraag is, kan ik een 300n router op de pc aansluiten om die films te streamen naar de pc of zijn die dingen daar niet voor geschikt ? Ik heb geen idee:o

Bedankt alsvast,

Mario

ik heb zelf een 300n, en daar lukt het streamen prima mee (ik heb overigens een playstation 3 - dikzak editie, maar dat maakt volgens mij geen verschil).

het zou eventueel een beetje haperig kunnen gaan door verkeerde firewall/virusscanner instellingen.

btw al die fancy programma's werken denk ik niet beter dan de manier waarop het officieel bedoeld is:
je moet simpelweg je pc detectable maken voor netwerken, sharing aanzetten via configuratiescherm, dan kopieer je je filmpje in de map mijn video's en zou de ps hem al moeten kunnen vinden.

Laatst bewerkt:
Ok, maar mijn idee was eigenlijk door die router het haperen wat te verminderen is en de kwaliteit te verbeteren. Ik zie trouwens wel al mijn films op mijn ps maar als ik wil afspelen word het beeld zwart. moet ik nog converteren of iets. Dat zou de ps toch zelf moeten doen. Weet jij ook of het mogelijk is om films direct op de ps te zetten met usb. of met een externe disk. Ik heb wel eens gelezen dat de ps geen bestanden kan lezen die groter zijn dan 4 gig. Weet jij daar iets van ? Bedankt trouwens voor je snelle antwoord:thumb:

via configuratiescherm, netwerken....... dan kan je in het linkermenu de instellingen voor delen wijzigen... daarna moet je overigens nog naar windows media player gaan, en dan rechtermuisknop op de bovenste balk waar ook nu spelen etc staat, en daar extra -> eigenschappen, en dan pak je de tab mediabibliotheek... daar wijst het zich vanzelf.

en nee, nooit gehoord van die 4gb regel :S en weet eigenlijk ook niet zeker wat voor bestanden je wel en niet kan afspelen, ik gebruikte het vooral voor muziek :P

Laatst bewerkt:
Een externe hardeschijf op de PS3 aangesloten, dient als FAT32 geformatteerd te worden, anders kan de PS3 er niet mee overweg. Hierdoor komt het dat je geen bestanden groter dan 4GB kan gebruiken. Ik zou eens moeten proberen op de interne hardeschijf, deze heeft namelijk een indeling van Sony zelf. De PS3 kan met veel video indelingen overweg waaronder MKV voor HD films.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan