Wil van ellendige acer recovery op laptop af

Status
Niet open voor verdere reacties.

beukwood

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2011
Beste forumleden,

Heb sinds 2 jaar een acer laptop gekocht. Het ellendige ding had al de eerste maand dat de ventilator binnenin kapot was waardoor dat ding dus elke keer oververhit raakte en zelfs na vervanging heeftie nog weleens de neiging om oververhit te raken en dan opnieuw op te starten... Echter is dat het probleem niet!

Nadat er de laatste keer vrij veel zooi opstond heb ik via de bekende verborgen recoverydisk van acer (alt f10 in beginscherm) windows xp opnieuw geinstalleerd. Nadat windows er weer opnieuw opstaat en de c schijf geformatteerd is gaat de acer nog 16 stappen doorlopen met programmaatjes installeren. Dat stomme ding blijft hoe vaak ik het ook probeer echter altijd hangen bij stap 15/16 eRecovery Installeren.

De laptop is daarna wel bruikbaar maar hij blijft altijd onderaan een balkje hebben met stap 15/16 eRecovery installeren! Heeft iemand tips om dat schermpje ervanaf te krijgen zodat het lijkt iig alsof ie wel 100% normaal geinstalleerd is?

Nog liever... Ik heb wel nog een windows xp home edition en een windows xp professional edition cdtje liggen en het liefst zou ik die op de laptop installeren alleen weet ik niet zo goed hoe dat moet... (de stap van acers windowsinstallatie naar een acervrij windows installatie lukt me niet. Ik wil er zeg maar voor zorgen datie de cd van windows wel herkend dus denk dat ik daarvoor mijn schijf moet formatteren maar weet niet hoe ik dat doe zonder windows erbij te halen?)
Hoop dat jullie mij kunnen helpen!!

In afwachting van jullie antwoord!! Grtz Ruben

als je weet welk type acer je hebt

dan zou je Windows Home of Pro kunnen installeren

kijk eerst even op de site van acer of je drivers kan downloaden : Site Acer

daarna hoef je alleen in je bios te veranderen dat je computer eerst van de cd-rom start ,
en als 2e je harde schijf

en dan kan je de computer van de cd-rom starten om windows opnieuw te installeren

Laatst bewerkt:
Allereerst bedankt voor de tips! Uiteindelijk is het me gelukt om Windows XP pro te installeren!

Echter zit ik nog met wat probleempjes!! Ik wil nu heel graag de drivers gaan installeren alleen heb op dit moment niet de beschikking over een cdwriter en zelfs voor mijn usbpoorten zijn drivers voor nodig en fuctioneren nog niet! De drivers heb ik wel al gevonden en op een usbsticky staan maar krijg ze dus nog niet overgeplaatst naar mijn laptop!! Iemand tips?

hmm dat is wel vreemd dacht dat windows usb drivers toch wel moest herkennen

ik denk dat het wel heel moeilijk gaat worden om je drivers naar je laptop te krijgen

zonder usb poorten
zonder cd
zonder internet

ik zou gewoon even in je omgeving vragen of iemand je kan helpen de bestanden op een cdtje te krijgen

als je in apparaat beheer kijkt staan er dan gele icoontjes druk daar dan is op en dan stuurprogramma bijwerken met de windows installatie cd erin

Laatst bewerkt:
Iemand tips hoe ik aan de juiste drivers voor mijn acer aspire 5520g kan komen? wil heel graag mijn WLan installeren zodat ik internet op de laptop heb en dan de rest kan fixen maar de drivers die de acer website biedt zijn iig niet de goede hiervoor!!! :S help! loop al uren te zoeken ernaar!!

je kan je drivers downloaden via de website van acer

je moet even je laptop selecteren en dan kan je ze zo downloaden

Website : Acer

succes

Dankjewel voor je snelle reactie steeda aloew! Ik heb echter al op die website gekeken en daar kan ik uitsluitend drivers voor mijn: chipset, audio, bluetooth en camera! En neem aan dat daar mijn wireless lan drives dus niet tussenstaan! :( Andere suggesties?

mijn excuus voor het vergeten van je topic
als je probleem nog niet is opgelost ..... laat het dan even weten

@ aquamarijn

dat is dezelfde link die ik al gestuurd had
je komt helaas altijd in het scherm dat je moet kiezen voor je laptop,
dus een directe link naar de drivers kan je niet geven via de acer site

ik heb ook even gekeken en kan alleen de drivers voor je modem vinden .... dus misschien dat dat lukt
volgens mij is het niet hetzelfde maar je kan het proberen ... als je het niet al geprobeerd hebt

je kan ook even in apparaat beheer kijken of er gele icoontjes staan ... als dat zo is laat het dan even weten

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan